Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin tanımı, amacı ve içeriği
|
|
2
|
Mısır, Mezopotamya, Hint ve Çin Uygarlıklarında Bilim
|
K1, s. 1-13,
|
3
|
Antik Grek Dünyasında Bilim
|
K1, s.17-38
|
4
|
Antik Grek ve Roma`da Bilim
|
K1, s. 38-63
|
5
|
Ortaçağ Hıristiyan Dünyasında Bilim
|
K1, s. 63-93
|
6
|
Ortaçağ İslam Dünyasında Bilim
|
K1, s. 95-144
|
7
|
Rönesans Döneminde Bilim-I
|
K1, s.169-190
|
8
|
Rönesans Döneminde Bilim-II
|
K1, s. 190-205
|
9
|
XVII. ve XVIII. Yüzyıllarda Bilimsel Gelişmeler-I
|
K1, s. 205-237
|
10
|
XVII. ve XVIII. Yüzyıllarda Bilimsel Gelişmeler-II
|
K1, s. 237-283
|
11
|
XIX. ve XX. Yüzyılda Bilimsel Gelişmeler-I
|
K1, s. 283-344
|
12
|
XIX. ve XX. Yüzyılda Bilimsel Gelişmeler-II
|
K1, s. 344-363
|
13
|
Osmanlılarda ve Cumhuriyet Döneminde Bilim-I
|
K1, s. 363- 387
|
14
|
Osmanlılarda ve Cumhuriyet Döneminde Bilim-II
|
K1, s. 363- 387
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
2
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
3
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
5
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
3
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
4
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|