ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mantık I FEL104 BAHAR 4+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tutarlı ve geçerli akıl yürütme becerisini kazanır.
    2-Aristoteles Mantığının problemlerine ilişkin genel bir kavrayış geliştirir.
    3-Mantığın temel kavram, problem ve düşünürlerini tanır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mantığın Konusu, Doğruluk ve Geçerlilik K1-BÖLÜM 1
    2 Terimler ve Önermeler, Düşünce ve Dil K1-BÖLÜM 1
    3 Önerme, Özne-Yüklem Önermeleri, Önerme Türleri K1-BÖLÜM 1
    4 Aristoteles Mantığı I K1-BÖLÜM 1
    5 Aristoteles Mantığı II K1-BÖLÜM 1
    6 Çıkarım ve Çıkarım türleri K1-BÖLÜM 2
    7 Kıyas nedir? Kıyas çeşitleri nelerdir? I K1-BÖLÜM 2
    8 Kıyas nedir? Kıyas çeşitleri nelerdir? II K1-BÖLÜM 2
    9 Kıyaslarda geçerlilik I K1-BÖLÜM 3
    10 Kıyaslarda geçerlilik II K1-BÖLÜM 3
    11 Kıyaslarda geçerlilik III K1-BÖLÜM 3
    12 Kıyaslarda geçerlilik IV K1-BÖLÜM 3
    13 Safsatalar: Formel ve İnformel I K2 -BÖLÜM 1
    14 Safsatalar: Formel ve İnformel II K2 -BÖLÜM 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Hafize Gizem KILINÇ DEMİRHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Çüçen, K. (2004). Mantık. Bursa: Asa Yay. K2: Alatlı, A. (2005). Safsata Klavuzu. Boyut Yay.
    Yardımcı Kitap YK1: Bingöl, A. (1988). Porphyrios ve İsagojisi. Erzurum: Fen Edebiyat Fakültesi Yay.
    Dersin Amacı Öğrencilerin Aristoteles`in "Topikler", "Kategoriler" ve Birinci ve İkinci Analitikler`de geliştirdiği tasım mantığını kavraması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Aristoteles Mantığının temel kavramlarının ve problemlerinin irdelenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 3
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 5
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 4
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 5
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster