ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    17.Yüzyılda Felsefe FEL201 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Modern felsefenin temel problemlerini değerlendirir.
    2-Rasyonel ve bilimsel düşünme metodolojisini uygular.
    3-İnsan, doğa ve Tanrı üzerine felsefi düşünce geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   138
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,6 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Modern Felsefenin Genel Özellikleri K1-Giriş
    2 Francis Bacon`ın Hayatı, Eserleri, Amaç ve Programı K1-Bölüm-1
    3 Bacon`ın Bilimler Sınıflaması, İdoller Öğretisi, Tümevarım Yöntemi, Etik ve Siyaset Anlayışı K1-Bölüm-1
    4 Hobbes`un Hayatı, Eserleri, Yöntemi, Bilgi ve Varlık Anlayışı K1-Bölüm-2
    5 Hobbes`un Etik ve Siyaset Felsefesi K1-Bölüm-2
    6 Descartes`ın Hayatı, Eserleri, Felsefi Yöntemi, Amaç ve Programı K1-Bölüm-3
    7 Descartes`ın Cogito`su ve Tanrı Kanıtlamaları K1-Bölüm-3
    8 Descartes`ın Töz Anlayışı K1-Bölüm-3
    9 Descartes`ta Ruh-Beden Etkileşimi ve Etik K1-Bölüm-3
    10 Spinoza`nın Hayatı, Eserleri, Felsefe ve Yöntem Anlayışı K1-Bölüm-5
    11 Spinoza`nın Bilgi ve Varlık Anlayışı K1-Bölüm-5
    12 Spinoza`nın Etik ve Siyaset Felsefesi K1-Bölüm-5
    13 Leibniz I: Descartes ve Spinoza Etkisi; Eserleri, Yöntemi ve Töz anlayışı K1-Bölüm-6
    14 Leibniz II: Tözün Monad Olarak Tanımlanmasının Sonuçları K1-Bölüm-6
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Ögr.Gör. Hafize Gizem Kılınç
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Cevizci, A. (2016). 17. Yüzyıl Felsefesi. (4. Baskı). Say Yayınları, İstanbul. K2. Hobbes, T. (2017). Leviathan. (17. Baskı). (Çev. Semih Lim). Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1. Copleston, F. (1996). Descartes. (Çev. Aziz Yardımlı). İdea Yayınevi, İstanbul. YK2. Hume, D. (1985). A Treatise of Human Nature. (Ed. By Ernest C. Mossner). Penguin Books, New York. YK3. Spinoza, B. (1951). Works of Spinoza, Volume I. (Translated by R.H.M.Elwes). Dover Publications, New York. YK4. Spinoza, B. (1984). Etika. (Çev.Hilmi Ziya Ülken). Ülken Yayınları, İstanbul. YK5. Descartes, R. (1990). The Philosophical Writings of Descartes. Volume I. (Translated by John Cottingham, R.Stoothoff, D.Murdoch). Cambridge University Press, Cambridge. YK6. Leibniz,G. W. (1980). Monadoloji. (Çev. Can Şahan). Kuram Yayınları, İstanbul. YK7. Descartes, R. (1962). Metafizik Düşünceler. (2. Baskı). (Çev. Mehmet Karasan), M.E.B.Yayınları, İstanbul.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı modern felsefenin temel özelliklerini değerlendirmek ve analiz etmektir.
    Dersin İçeriği Bu derste Bacon, Hobbes, Descartes, Spinoza ve Leibniz`in temel felsefi kavram, problem ve görüşleri üzerinde durulmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 3
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. -
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 4
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster