Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Modern Felsefenin Genel Özellikleri
|
K1-Giriş
|
2
|
Francis Bacon`ın Hayatı, Eserleri, Amaç ve Programı
|
K1-Bölüm-1
|
3
|
Bacon`ın Bilimler Sınıflaması, İdoller Öğretisi, Tümevarım Yöntemi, Etik ve Siyaset Anlayışı
|
K1-Bölüm-1
|
4
|
Hobbes`un Hayatı, Eserleri, Yöntemi, Bilgi ve Varlık Anlayışı
|
K1-Bölüm-2
|
5
|
Hobbes`un Etik ve Siyaset Felsefesi
|
K1-Bölüm-2
|
6
|
Descartes`ın Hayatı, Eserleri, Felsefi Yöntemi, Amaç ve Programı
|
K1-Bölüm-3
|
7
|
Descartes`ın Cogito`su ve Tanrı Kanıtlamaları
|
K1-Bölüm-3
|
8
|
Descartes`ın Töz Anlayışı
|
K1-Bölüm-3
|
9
|
Descartes`ta Ruh-Beden Etkileşimi ve Etik
|
K1-Bölüm-3
|
10
|
Spinoza`nın Hayatı, Eserleri, Felsefe ve Yöntem Anlayışı
|
K1-Bölüm-5
|
11
|
Spinoza`nın Bilgi ve Varlık Anlayışı
|
K1-Bölüm-5
|
12
|
Spinoza`nın Etik ve Siyaset Felsefesi
|
K1-Bölüm-5
|
13
|
Leibniz I: Descartes ve Spinoza Etkisi; Eserleri, Yöntemi ve Töz anlayışı
|
K1-Bölüm-6
|
14
|
Leibniz II: Tözün Monad Olarak Tanımlanmasının Sonuçları
|
K1-Bölüm-6
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Ögr.Gör. Hafize Gizem Kılınç
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Cevizci, A. (2016). 17. Yüzyıl Felsefesi. (4. Baskı). Say Yayınları, İstanbul.
K2. Hobbes, T. (2017). Leviathan. (17. Baskı). (Çev. Semih Lim). Yapı Kredi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Copleston, F. (1996). Descartes. (Çev. Aziz Yardımlı). İdea Yayınevi, İstanbul.
YK2. Hume, D. (1985). A Treatise of Human Nature. (Ed. By Ernest C. Mossner). Penguin Books, New York.
YK3. Spinoza, B. (1951). Works of Spinoza, Volume I. (Translated by R.H.M.Elwes). Dover Publications, New York.
YK4. Spinoza, B. (1984). Etika. (Çev.Hilmi Ziya Ülken). Ülken Yayınları, İstanbul.
YK5. Descartes, R. (1990). The Philosophical Writings of Descartes. Volume I. (Translated by John Cottingham, R.Stoothoff, D.Murdoch). Cambridge University Press, Cambridge.
YK6. Leibniz,G. W. (1980). Monadoloji. (Çev. Can Şahan). Kuram Yayınları, İstanbul.
YK7. Descartes, R. (1962). Metafizik Düşünceler. (2. Baskı). (Çev. Mehmet Karasan), M.E.B.Yayınları, İstanbul.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı modern felsefenin temel özelliklerini değerlendirmek ve analiz etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Bu derste Bacon, Hobbes, Descartes, Spinoza ve Leibniz`in temel felsefi kavram, problem ve görüşleri üzerinde durulmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
3
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
-
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
4
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
4
|