ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk İslam Düşüncesi Tarihi I FEL205 GÜZ 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Türk-İslam felsefesinin kaynaklarını yorumlar.
    2-Türk- İslam felsefesinin etkilendiği ve etkilediği düşünürler arasında neden sonuç ilişkisi kurar.
    3-Türk- İslam felsefesindeki temel sorunları tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   148
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,93 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk-İslam felsefesinin kökleri K1-Bölüm 1
    2 Türk-İslam felsefesinin etkilendiği düşünürler K1- Bölüm 1
    3 Türk-İslam felsefesini öğrendiğimiz kaynakları K1- Bölüm 1
    4 Türk-İslam felsefesinin doğuşu K1- Bölüm 2
    5 Türk-İslam felsefesinde düşünce ekolleri K1- Bölüm 2
    6 Meşşailer K1- Bölüm 2
    7 Kindi K1- Bölüm 4
    8 Farabi I K2- Bölüm 1
    9 Farabi II K2- Bölüm 4
    10 İbn Sina I K1- Bölüm 4
    11 İbn Sina II K1- Bölüm 4
    12 İşrakiler K1- Bölüm 2
    13 Gazali I K1- Bölüm 1
    14 Gazali II K1- Bölüm 2
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan YILDIZ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bayraktar, M. (2014). İslam Felsefesine Giriş. Ankara: Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları. K2. Farabi. (1990). El-Medinetü`l-Fazıla. Çev. Ahmet Arslan. Ankara: Kültür Bakanlığı Yayınları. K3. Gazali. (2014). Filozofların Tutarsızlığı. Çev. Mahmut Kaya- Hüseyin Sarıoğlu. İstanbul: Klasik Yayınları.
    Yardımcı Kitap .
    Dersin Amacı Türk İslam felsefesinin değerlendirilmesi ve metinlerinin okunması
    Dersin İçeriği Türk İslam medeniyetinde felsefenin doğuşu ve gelişmesi, temel özellikleri, ortaya çıkan ekol ve düşünürler ile Batı felsefesine etkileri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 5
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder -
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 3
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster