ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilgi Felsefesi FEL207 GÜZ 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgi felsefesiyle ilgili temel kavramlarının (Bilgi, bilen, bilinen, doğruluk, gerçeklik, anlamlılık, tutarlılık, geçerlilik) öğrenilmesi ve bilgi felsefesinin temel soru ve sorunlarının anlaşılması.
    2-Felsefe tarihi boyunca bilgi felsefesi konusuna eğilmiş filozofların ve yaklaşımlarının öğrenilmesi.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   152
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,07 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin tanımı, amaçları ve içeriği
    2 Platon`un Theaitetos Diyalogu I K1: 451-543
    3 Platon`un Theaitetos Diyalogu II K1: 451-543
    4 Descartes: Meditasyonlar I K2: 1-100
    5 Descartes: Meditasyonlar II K2: 100-205
    6 Locke: İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme I K3: 7-250
    7 Locke: İnsan Anlığı Üzerine Bir Deneme II K3: 250-555
    8 Berkeley: İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine Bir Deneme I K4: 43-195
    9 Berkeley: İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine Bir Deneme II K4: 43-195
    10 Hume: İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma I K5: 5-200
    11 Hume: İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Bir Soruşturma II K5: 5-200
    12 Gettier Problemi I K6: 141-143
    13 Gettier Problemi II K6: 141-143
    14 Genel Değerlendirme
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Ü. Murat ÖNER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Platon, Diyaloglar, Remzi Kitapevi, 2020 K2: Descartes, Meditasyonlar, BilgeSu Yayıncılık, 2007 K3: Locke, İnsanın Anlama Yetisi Üzerine Birİnceleme, Öteki Yayınları, 2000. K4: Berkeley, İnsan Bilgisinin İlkeleri Üzerine Bir İnceleme, Biblos Kitapevi, 2015. K5: Hume, İnsanın Anlama Yetişi Üzerine Bir İnceleme, Biblos Kitapevi, 2014. K6: Gerekçelendirilmiş Doğru İnanç Bilgi Midir? (Çeviren: Prof. Dr. Sedat Yazıcı) Felsefe Tartışmaları 24, s. 141-143.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Bilgi felsefesiyle ilgili temel kavramları öğrenebilme. Bilgi felsefesinin temel soru ve sorunlarını kavrayabilmek. Felsefe tarihi boyunca bilgi felsefesi konusuna eğilmiş filozofları ve yaklaşımlarını öğrenebilme.
    Dersin İçeriği Bu derste, felsefe tarihinde bilginin tanımı ve bilginin kaynağı problemi ele alınacaktır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Belli başlı filozoflar ve düşünce akımlarına ilişkin bilgiye sahip olur. 5
    2 Felsefi kavram ve problem bilgisine sahip olur. 5
    3 Felsefi soruşturma bilgi ve becerisini geliştirir. -
    4 Felsefi metin analizi yapma becerisi edinir. -
    5 Argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 5
    6 Yazılı ve sözlü olarak felsefi problem oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir. -
    7 Yaşam boyu öğrenme becerisini artırır. -
    8 Felsefi, bilimsel ve kültürel açıdan insanlık tarihindeki büyük gelişim ve değişimleri tanır. -
    9 Tarihsel ve kuramsal açıdan felsefi problem ve konuları birbiriyle ilişkilendirme becerisi edinir. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster