ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Etik FEL204 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Etik kavramının kökeni ve anlamını inceler.
    2-Ahlak, gelenek ve din arasındaki farkı görür.
    3-Etiğin temel kavramlarını ve çeşitli ekollerin ahlak felsefesi konularına yaklaşımlarını tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   154
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,13 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik nedir? K1, S.3-12
    2 Etik ve Ahlak Ayrımı K2, s.19-27
    3 Etikte Temellendirme Tarzları K2, s.29-34
    4 Etikte Temel Problemler K2, s.35-40
    5 Mutlulukçu Etik ve Sokrates K2, s.49-51
    6 Antik Ruhani Alıştırmalar ve Sokrates Figürü K3, s.87-123
    7 Aristoteles: Mutluluk ve Erdem K2, s.57-61
    8 Mutlulukçu Etik: Hazcılık ve Epikürosçuluk K2, s.61-64
    9 Aldırmazcı Mutlulukçuluk: Kinizm K2,s.64-66
    10 Mutlulukçu Etik: Stoa Felsefesi K2,s.66-70
    11 Ruhani Alıştırmalar: Marcus Aurelius I K3, s.87-95
    12 Ruhani Alıştırmalar: Marcus Aurelius II K3, s.95-141
    13 Doğru Eylem Problemi ve Kant`ın Ödev Etiği I K2, s.75-84
    14 Doğru Eylem Problemi ve Kant`ın Ödev Etiği II K1, s.76-78
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Canan YARAR
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1, İyi, S., Tepe, H. (2015). Etik. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları. K2, Özlem, D. (2010). Etik Ahlak Felsefesi. İstanbul: Say Yayınları. K3, Hadot, P. (2012).Ruhani Alıştırmalar ve Antik Felsefe. (Çev. Kübra Gürkan). İstanbul:Pinhan Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Etik ve ahlak ayrımını, etiğin temel problemlerini ve kökenini tartışarak, Antikçağ mutlulukçu etik anlayışından Kant`ın ödev etiğine uzanan süreci değerlendirebilmek.
    Dersin İçeriği Ahlak ve etik arasındaki fark, ahlaka felsefi yaklaşmanın gerekleri, felsefi-etik yaklaşımın kökleri.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. -
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 4
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 5
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. -
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 5
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster