Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Etik nedir?
|
K1, S.3-12
|
2
|
Etik ve Ahlak Ayrımı
|
K2, s.19-27
|
3
|
Etikte Temellendirme Tarzları
|
K2, s.29-34
|
4
|
Etikte Temel Problemler
|
K2, s.35-40
|
5
|
Mutlulukçu Etik ve Sokrates
|
K2, s.49-51
|
6
|
Antik Ruhani Alıştırmalar ve Sokrates Figürü
|
K3, s.87-123
|
7
|
Aristoteles: Mutluluk ve Erdem
|
K2, s.57-61
|
8
|
Mutlulukçu Etik: Hazcılık ve Epikürosçuluk
|
K2, s.61-64
|
9
|
Aldırmazcı Mutlulukçuluk: Kinizm
|
K2,s.64-66
|
10
|
Mutlulukçu Etik: Stoa Felsefesi
|
K2,s.66-70
|
11
|
Ruhani Alıştırmalar: Marcus Aurelius I
|
K3, s.87-95
|
12
|
Ruhani Alıştırmalar: Marcus Aurelius II
|
K3, s.95-141
|
13
|
Doğru Eylem Problemi ve Kant`ın Ödev Etiği I
|
K2, s.75-84
|
14
|
Doğru Eylem Problemi ve Kant`ın Ödev Etiği II
|
K1, s.76-78
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Canan YARAR
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1, İyi, S., Tepe, H. (2015). Etik. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Yayınları.
K2, Özlem, D. (2010). Etik Ahlak Felsefesi. İstanbul: Say Yayınları.
K3, Hadot, P. (2012).Ruhani Alıştırmalar ve Antik Felsefe. (Çev. Kübra Gürkan). İstanbul:Pinhan Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Etik ve ahlak ayrımını, etiğin temel problemlerini ve kökenini tartışarak, Antikçağ mutlulukçu etik anlayışından Kant`ın ödev etiğine uzanan süreci değerlendirebilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Ahlak ve etik arasındaki fark, ahlaka felsefi yaklaşmanın gerekleri, felsefi-etik yaklaşımın kökleri.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
4
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
5
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
-
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
-
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
5
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|