ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sanat Felsefesi FEL208 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Felsefe ve sanat ilişkisini tartışır.
    2-Platon`un güzellik anlayışı ve mimesis olarak sanat anlayışını inceler.
    3-Aristoteles`in mimesis olarak sanat anlayışını tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   154
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,13 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Sanat Felsefesinin genel tanımı ve alanı K1, S.2-24
    2 Sanat Kavramlarına Giriş K2, s.9-21
    3 Sanatın Doğuşu, kaynağı ve amacı K2, s.21-40
    4 Sanat ve Doğa İlişkisi K2, s.40-45
    5 Platon ve Kavram olarak Güzel K3, s.24-32
    6 Platon: Büyük Hippias Diyalogu I K4, s.25-50
    7 Platon: Büyük Hippias Diyalogu II K4, s.50-64
    8 Platon: Kendiliğinden Güzel K3, s.32-37
    9 Platon: Şölen Diyalogu I K5, s.3-39
    10 Platon: Şölen Diyalogu II K5, s.39-72
    11 Mimesis Olarak Sanat K3, s.73-87
    12 Platon: Devlet, X.Kitap K6, s.335-368
    13 Mimesis Olarak Sanat : Aristoteles I K3, s.97-109
    14 Mimesis Olarak Sanat : Aristoteles II K3, s.109-124
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Canan Yarar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1, Taşdelen, D., Yazıcıoğlu, A. (2012). Estetik ve Sanat Felsefesi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Ders Kitabı. K2, Ersoy, A. (2016). Sanat Kavramlarına Giriş. İstanbul: Hayal Perest Yayınevi K3, Tunalı, İ. (1996). Grek Estetik`i. Ankara: Remzi Kitabevi. K4, Platon. (2016). Büyük Hippias. (Çev. Furkan Akderin). İstanbul: Say Yayınları. K5, Platon. (2006). Şölen. (Çev. Sebahattin Eyüboğlu-Azra Erhat). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları. K6, Platon. (2014). Devlet. (Çev. Sebahattin Eyüboğlu-M.Ali Cimcoz). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Felsefenin sanatla ilişkisini, temel kavram ve problemlerini, pratik alandaki uygulamasını tanımak, felsefe ve sanat, sanat ve yaşamla ilgili en temel soru ve sorunları anlayabilmek ve tartışabilmek.
    Dersin İçeriği Sanat felsefesinin temel kavram ve problemlerini tanıyabilme ve antik çağın filozofları olan Platon ve Aristoteles`in güzelliğe ve sanata yaklaşımlarını metinler üzerinden tartışabilmek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 5
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 4
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 5
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster