Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sanat Felsefesinin genel tanımı ve alanı
|
K1, S.2-24
|
2
|
Sanat Kavramlarına Giriş
|
K2, s.9-21
|
3
|
Sanatın Doğuşu, kaynağı ve amacı
|
K2, s.21-40
|
4
|
Sanat ve Doğa İlişkisi
|
K2, s.40-45
|
5
|
Platon ve Kavram olarak Güzel
|
K3, s.24-32
|
6
|
Platon: Büyük Hippias Diyalogu I
|
K4, s.25-50
|
7
|
Platon: Büyük Hippias Diyalogu II
|
K4, s.50-64
|
8
|
Platon: Kendiliğinden Güzel
|
K3, s.32-37
|
9
|
Platon: Şölen Diyalogu I
|
K5, s.3-39
|
10
|
Platon: Şölen Diyalogu II
|
K5, s.39-72
|
11
|
Mimesis Olarak Sanat
|
K3, s.73-87
|
12
|
Platon: Devlet, X.Kitap
|
K6, s.335-368
|
13
|
Mimesis Olarak Sanat : Aristoteles I
|
K3, s.97-109
|
14
|
Mimesis Olarak Sanat : Aristoteles II
|
K3, s.109-124
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Canan Yarar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1, Taşdelen, D., Yazıcıoğlu, A. (2012). Estetik ve Sanat Felsefesi. Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Ders Kitabı.
K2, Ersoy, A. (2016). Sanat Kavramlarına Giriş. İstanbul: Hayal Perest Yayınevi
K3, Tunalı, İ. (1996). Grek Estetik`i. Ankara: Remzi Kitabevi.
K4, Platon. (2016). Büyük Hippias. (Çev. Furkan Akderin). İstanbul: Say Yayınları.
K5, Platon. (2006). Şölen. (Çev. Sebahattin Eyüboğlu-Azra Erhat). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
K6, Platon. (2014). Devlet. (Çev. Sebahattin Eyüboğlu-M.Ali Cimcoz). İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Felsefenin sanatla ilişkisini, temel kavram ve problemlerini, pratik alandaki uygulamasını tanımak, felsefe ve sanat, sanat ve yaşamla ilgili en temel soru ve sorunları anlayabilmek ve tartışabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Sanat felsefesinin temel kavram ve problemlerini tanıyabilme ve antik çağın filozofları olan Platon ve Aristoteles`in güzelliğe ve sanata yaklaşımlarını metinler üzerinden tartışabilmek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
5
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
4
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
-
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
5
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|