ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bilim Felsefesi FEL303 GÜZ 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilim felsefesinin temel konularını araştırır.
    2-Bilim felsefesindeki temel sorunları tartışır.
    3-. Bilim felsefesindeki temel kavramları analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011515
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011515
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin amacı, içeriği ve işlenecek konu başlıkları hakkında bilgi verilmesi
    2 Pozitivizm, Saint Simon K1: 40-42, 209-211
    3 August Comte ve Üç Hal Yasası I K1: 211-214
    4 August Comte ve Üç Hal Yasası II K1: 211-214
    5 Rudolph Carnap ve Pekiştirme Kavramı K1: 214-219
    6 C.G. Hempel ve Açıklama Modeli K2: 1-82
    7 Karl Popper ve Yanlışlama K3: 186-190
    8 Karl Popper ve Bilimsel Araştırmanın Mantığı I K4: 47-83
    9 Karl Popper ve Bilimsel Araştırmanın Mantığı II K4: 101-138
    10 Thomas Kuhn ve Bilimsel Devrimlerin Yapısı I K5: 58-156
    11 Thomas Kuhn ve Bilimsel Devrimlerin Yapısı II K5: 156-274
    12 Imre Lakatos ve Bilimsel Araştırma Programları K6: 19-157
    13 Paul Feyerabend`in Anarşist Bilgi Kuramı I K7: 41-361
    14 Paul Feyerabend`in Anarşist Bilgi Kuramı II K7: 41-361
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Ü. Murat ÖNER
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Topdemir, H. G. (2008). Felsefe. Pegem Akademi Yayıncılık. K2: Dinçer, K. (1993). Bilimsel Açıklamada Hempel Modeli, Türkiye Felsefe Kurumu. K3: Popper, K. (2008). Kişisel Bir Bildiri, Çev. Cemal Yıldırım. Cemal Yıldırım Bilim Felsefesi içinde. İstanbul: Remzi Kitapevi. K4: Popper, K. (1998). Bilimsel Araştırmanın Mantığı. Çev. İlknur Aka & İbrahim Turan. İstanbul: YKY. K5: Kuhn, T. (1982). Bilimsel Devrimlerin Yapısı. Çev. Nilüfer Kuyaş, İstanbul. K6: Lakatos, I. (2014). Bilimsel Araştırma Programları Metodolojisi. Çev. Duygu Uzun. Alfa Yayınları. K7: Feyerabend, P. (2020). Yönteme Karşı. Çev. Ertuğrul Başer. İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencilerin bilim felsefesine ilişkin genel bir kavrayış kazanmaları amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Bilim felsefesinde tartışılan temel kavramların incelenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 5
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 4
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 3
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 3
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster