ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Mantık II FEL305 GÜZ 4+0 Fak./ Üni. Z 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Modern mantığın problemlerine ilişkin genel bir kavrayış geliştirir.
    2-Modern mantık ile klasik mantık arasındaki farkı değerlendirir.
    3-Sembolleştirmeye dair bir kavrayış geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14456
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Mantık Nedir? Tanım ve Tarihsel Arkaplanı K1- Bölüm 1
    2 Önerme, Çıkarım, Tümdengelimsel ve Tümevarımsal Çıkarımlar K1- Bölüm 1
    3 Önermeler Mantığı ve Mantıksal Değişmezler K1- Bölüm 1
    4 Tabloları ve Tutarlılık ve Geçerlilik Denetlemeleri I K1- Bölüm 1
    5 Tabloları ve Tutarlılık ve Geçerlilik Denetlemeleri II K1- Bölüm 1
    6 Çözümleyici Çizelge ve Kuralları K1- Bölüm 3
    7 Çözümleyici Çizelge ile Tutarlılık ve Geçerlilik Denetlemesi I K1- Bölüm 3
    8 Çözümleyici Çizelge ile Tutarlılık ve Geçerlilik Denetlemesi II K1- Bölüm 3
    9 Çözümleyici Çizelge ile Tutarlılık ve Geçerlilik Denemesi III K1- Bölüm 3
    10 Sembolleştirme I K1- Bölüm 3
    11 Sembolleştirme II K1- Bölüm 3
    12 Niceleme Mantığı I K1- Bölüm 3
    13 Niceleme Mantığı II K1- Bölüm 3
    14 Niceleme Mantığı III K1- Bölüm 3
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Gizem KILINÇ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Çüçen, K. (2004). Klasik Mantık, Bursa: Paradigma Yay.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Önerme ve çıkarımların denetlenebilmesi becerisin öğrenciye kazandırılması
    Dersin İçeriği Sembolik Mantığın kurallarının incelenmesi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 3
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. -
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 5
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 4
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 5
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster