ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Felsefe Metinleri V FEL310 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nietzsche felsefesinin genel özelliklerini değerlendirir.
    2-Nietzsche felsefesinin ilgilendiği temel problemleri ve kullandığı ana kavramları araştırır.
    3-Nietzsche`nin görüşlerini ana hatlarıyla yorumlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   162
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,4 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Niezsche I K1- s.1-19
    2 Nietzsche II K1- s. 19-27
    3 Nietzsche III K1- s. 27-42
    4 Nietzsche IV K1- s. 42-61
    5 Nietzsche V K1- s. 61-75
    6 Nietzsche VI K1- s. 75-92
    7 Nietzsche VII K1- s. 92-106
    8 Nietzsche VIII K1- s. 106-124
    9 Nietzsche IX K1- s. 124-143
    10 Nietzsche X K1- s. 143-164
    11 Nietzsche XI K1- s. 164-182
    12 Nietzsche XII K1- s. 182-232
    13 Nietzsche XIII K1- s. 232-254
    14 Nietzsche XIV K1- s. 254-301
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. A. Onur Aktaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar (K1) Nietzsche. (2015). Böyle Söyledi Zerdüşt. İş Bankası Yay.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, çağdaş felsefenin önde gelen filozoflarından Nietzsche`nin metnini okuyup bunu değerlendirme yeteneği kazandırmaktır.
    Dersin İçeriği Nietzsche, 19. yüzyıl düşüncesinin kavramları, problemleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. -
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder -
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 3
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 3
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 3
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster