ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Felsefe Metinleri VIII FEL421 GÜZ-BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Nietzsche`nin felsefesi hakkında genel bir anlayış kazanır.
    2-"Tragedyanın Doğuşu"ndaki temel problemleri analiz eder.
    3-Nietzsche ve Schopenhauer`u birlikte okumanın gerekliliğini analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14684
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011010
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Friedrich Nietzsche ve Felsefesi I YK1: 5.Bölüm- s:208-225
    2 Friedrich Nietzsche ve Felsefesi II YK1: 5.Bölüm- s:208-225
    3 Schopenhauer`un Nietzsche felsefesine etkisi K2: Bölüm-1- 2
    4 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi I K1: Bölüm-2- 3
    5 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi II K1: Bölüm-4- 5
    6 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi III K1: Bölüm-6- 7
    7 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi IV K1: Bölüm-8- 9
    8 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi V K1: Bölüm-10- 11
    9 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi VI K1: Bölüm -12-13
    10 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi VII K1: Bölüm-14-15
    11 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi VIII K1: Bölüm-16-17
    12 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi IX K1: Bölüm-18-19
    13 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi X K1: Bölüm-20-21
    14 Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metninin çözümlenmesi XI K1: Bölüm-21-25
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Dr. Hafize Gizem KILINÇ DEMİRHAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Nietzsche, F. (2019). Tragedyanın Doğuşu. Çev: Mustafa Tüzel. Türkiye İş Bankası Yay. K2: Nietzsche, F. (2003).Eğitimci olarak Schopenhauer/Çağa Aykırı Düşünceler. Çev: Cemal Atilla. Say Yay.
    Yardımcı Kitap YK1: West, D.(2008). Kıta Avrupa Felsefesine Giriş. Çev: Ahmet Cevizci. Paradigma Yay.
    Dersin Amacı Öğrencilerin F. Nietzsche`nin düşünsel izleğinde A. Schopenhauer`un etkisini değerlendirmeleri amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği F. Nietzsche`nin "Tragedyanın Doğuşu" adlı metnindeki felsefi kavramların incelenmesi.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 4
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 3
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster