Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Öğr. Gör. Canan Yarar
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bakewell S. (2017). Varoluşçular Kahvesi. (Çev. Emre Gözgü). İstanbul: Domingo Yayınevi.
K2. Çüçen, A. K. (2018). Varoluş Filozofları. Ankara: Sentez Yayıncılık.
K3. Sartre, J. P. (2010). İş İşten Geçti. (Çev. Zibeyir Bensan). İstanbul: Varlık Yayınları.
K4. Derleyici: Gödelek, K. (2009). Kierkegaard Fikir Mimarları Dizisi 20. İstanbul: Say Yayınları.
K5. Türkyılmaz, Ç. (2016). Bunalım Çağı, Kierkegaard, Marx, Nietzsche. Ankara: Bibliotech Yayınları.
K6. Kierkegaard, S. (2014). Korku ve Titreme. (Çev. N. Ekrem Düzen). Ankara:Pharmakon Yayınevi.
K7. Camus, A. (2016). Sisifos Söyleni. (Çev. Tahsin Yücel). İstanbul: Can Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
|
Dersin Amacı
|
Fenomenolojinin genel tanımını Varoluşçu felsefe ile bağlantısı içerisinde tanıyabilmek ve başlıca filozofların izinde, temel kavramları kavrayabilmek.
|
Dersin İçeriği
|
Varoluşçu felsefenin seçim, özgürlük, başkası, ölüm gibi temel kavramlarını Kierkegaard, Sartre ve Camus üzerinden tanımak ve varoluşçu felsefenin temel düşüncelerini edinmek.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
-
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
4
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
3
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
2
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
5
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|