ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Varoluşçuluk ve Fenomenoloji FEL416 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Fenomenolojinin temel kavramlarını yorumlar.
    2-Varoluş Felsefesi kuramının temel kavramlarını değerlendirir.
    3-Varoluş Felsefesinin sorunlarını tartışır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler10155
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   149
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,97 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Fenomenoloji Kavramı I K1, s.44-47.
    2 Fenomenoloji Kavramı II K1, s.63-71.
    3 Varoluşçuluk ve Fenomenoloji I K2, s.15-20.
    4 Varoluşçuluk ve Fenomenoloji II K2, s.20-22, s.26-28.
    5 J.P.Sartre I K2, s.221-226.
    6 J.P.Sartre II K2, s.226-234.
    7 J.P.Sartre: "İş İşten Geçti" Eserinin İncelenmesi I K3, s.5-70.
    8 J.P.Sartre: İş İşten Geçti Eserinin İncelenmesi II K3, s.70-143.
    9 S.Kierkegaard I K4, S.85-99.
    10 S.Kierkegaard II K2, s.71-103.
    11 S.Kierkegaard ve İman Paradoksu K5, s.18-45.
    12 S.Kierkegaard: Korku ve Titreme I K6, s.15-23.
    13 S.Kierkegaard : Korku ve Titreme II K6, s.23-45.
    14 A.Camus ve Sisifos Söyleni K7, s.135-143.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğr. Gör. Canan Yarar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Bakewell S. (2017). Varoluşçular Kahvesi. (Çev. Emre Gözgü). İstanbul: Domingo Yayınevi. K2. Çüçen, A. K. (2018). Varoluş Filozofları. Ankara: Sentez Yayıncılık. K3. Sartre, J. P. (2010). İş İşten Geçti. (Çev. Zibeyir Bensan). İstanbul: Varlık Yayınları. K4. Derleyici: Gödelek, K. (2009). Kierkegaard Fikir Mimarları Dizisi 20. İstanbul: Say Yayınları. K5. Türkyılmaz, Ç. (2016). Bunalım Çağı, Kierkegaard, Marx, Nietzsche. Ankara: Bibliotech Yayınları. K6. Kierkegaard, S. (2014). Korku ve Titreme. (Çev. N. Ekrem Düzen). Ankara:Pharmakon Yayınevi. K7. Camus, A. (2016). Sisifos Söyleni. (Çev. Tahsin Yücel). İstanbul: Can Yayınları.
    Yardımcı Kitap
    Dersin Amacı Fenomenolojinin genel tanımını Varoluşçu felsefe ile bağlantısı içerisinde tanıyabilmek ve başlıca filozofların izinde, temel kavramları kavrayabilmek.
    Dersin İçeriği Varoluşçu felsefenin seçim, özgürlük, başkası, ölüm gibi temel kavramlarını Kierkegaard, Sartre ve Camus üzerinden tanımak ve varoluşçu felsefenin temel düşüncelerini edinmek.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder -
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 4
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 3
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir -
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 2
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. 5
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster