ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Çağdaş Türk Düşüncesi FEL402 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çağdaş Türk düşüncesinin klasik ve modern arasında sahip olduğu geçiş dönemi özelliklerini açıklar.
    2-Çağdaş Türk düşüncesinin gelişim evrelerini açıklar.
    3-Çağdal Türk düşüncesinin temel karakterlerini açıklar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje1011010
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çağdaş Türk düşüncesinin modern kimliği K1- ss.19-89
    2 Tanzimat Dönemi K1- ss. 89-127
    3 I. Meşrutiyet ve Dönemin Türk Düşünürleri-I K1- ss. 127-175
    4 I. Meşrutiyet ve Dönemin Türk Düşünürleri-II K1- ss. 175-190
    5 II. Meşrutiyet ve Dönemin Türk Düşünürleri-I K1- ss. 190-210
    6 II. Meşrutiyet ve Dönemin Türk Düşünürleri-II K1- ss. 210-230
    7 Osmanlı Modernizasyonu ve Toplum-I K1- ss. 230-250
    8 Osmanlı Modernizasyonu ve Toplum-II K1- ss. 250-270
    9 İzmirli İsmail Hakkı K1- ss. 270-290
    10 Ziya Gökalp -I K1- ss. 290-330
    11 Ziya Gökalp-II K1- ss. 330-340
    12 Cumhuriyet Dönemi K1- ss. 340-365
    13 Modern Türkiyede İnsan K1-ss. 365-380
    14 Modern Türkiyede Toplum K1- ss. 380-410
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İsmail Hanoğlu
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Ülken, H. Z. (2013). Türkiye`de Çağdaş Düşünce Tarihi, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Çağdaş dönemde ortaya çıkan fikir akımlarını ve fikir adamlarını dönemsel olarak tanımayı hedefler.
    Dersin İçeriği Çağdaş Türk Düşüncesinin konu, yöntem ve problemlerini tanımak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. -
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 5
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. 4
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 5
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 5
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. 4
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster