ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Osmanlı Dönemi Felsefi Hareketler FEL240 GÜZ-BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Osmanlı`da Tanzimat`tan Cumhuriyet`e kadar olan süreçte olan felsefi akımları tanır.
    2-Osmanlı aydın ve düşünürlerinin Batı felsefesine olan yaklaşımlarını analiz eder.
    3-Osmanlı`da Batı felsefesinin aktarıldığı filozoflar ve eserlerin neler olduğu hakkında bilgi analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012020
    Proje3012020
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 4012020
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Münif Paşa ve Türk Düşüncesinin Yeniden Doğuşu K1 (s. 35-48)
    2 Ahmet Vefik Paşa ve Batı Felsefesi K1 (s. 48- 60)
    3 Edhem Pertev Paşa ve Yerel Sorunların Çözümlenmesinde Felsefenin Kullanılması KK1 (s. 60-65)
    4 Namık Kemal ve Oryantalizmin Eleştirisi K1 (s. 65-67)
    5 Voltaire`in Türkiye`ye Girişi ve Beşir Fuat K1 (s. 67-72)
    6 Hoca Tahsin Efendi ve Monizm K1 (s. 72-95)
    7 Şemseddin Sami ve Çağdaş Antropolojinin Türkiye`ye Girişi K1 (s. 95-109)
    8 Fransız Devrimi Düşünürlerinin Etkisi K1 (s. 22-34)
    9 Ahmet Midhat Efendi ve Evrim ve Determinizmin İslamileştirilmesi K1 (s. 109-133)
    10 Ali Sedat Bey ve Fatma Aliye Hanım K1 (s. 133-145)
    11 Türkiye`de Bilim Tarihi ve Felsefesinin başlangıcı: Salih Zeki Bey K1 (s. 145-149)
    12 Subhi Edhem Bey ve Yeni Tarih Anlayışı K1 (s.149-164)
    13 Türk Estetik Tarihinin Başlangıç Dönemleri: Filozof Rıza Tevfik Bey K1 (s. 164-187)
    14 Pozitivizmin Eleştirilmesi K1 (s. 195-204)
    Ön Koşul İlk Çağ Felsefe Tarihi, Orta Çağ Felsefe Tarihi, Aydınlanma Dönemi Felsefesi
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Ayşe KÖKCÜ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1: Demir, R. (2018). Osmanlı Felsefesi. Ankara: Lotus Yay.
    Yardımcı Kitap YK1: Mardin, Ş. (2021). Türk Modernleşmesi. İstanbul: İletişim Yayınları. YK2: Berkes, N. (2022). Türkiye`de Çağdaşlaşma. İsyanbul: Yapı Kredi Yayınları. YK3: Ülken, H. Z. (2019). Türkiye?de Çağdaş Düşünce Tarihi. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları.
    Dersin Amacı Osmanlının son dönemini oluşturan Tanzimat Fermanından Cumhuriyete kadar olan dönemde Osmanlı aydınlarının Batı felsefesini naklettikleri kaynakların ve bu felsefeyi nasıl yorumladıklarının anlaşılması dersin ana amacıdır.
    Dersin İçeriği Tanzimat`tan Cumhuriyete kadar geçen süre zarfında yaşamış ve düşünceleriyle Osmanlı düşüncesine etki etmiş aydınlar ve eserleri dersin kapsamını ve içeriğini oluşturur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 4
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. -
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 3
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 3
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster