Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Yasa, Güç, Otorite: Benedictus Spinoza`nın Teolojik-Politik İncelemesi (1-IV) -I
|
K 1- ss. 53-95
|
2
|
Yasa, Güç, Otorite: Benedictus Spinoza`nın Teolojik-Politik İncelemesi (IV--IX)-II
|
K 1- ss. 106-166
|
3
|
Yasa, Güç, Otorite: Benedictus Spinoza`nın Teolojik-Politik İncelemesi (IX-XVI)- III
|
K 1- ss. 179-230
|
4
|
İnsan Üzerine - Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler I
|
K 2- ss. 23-42
|
5
|
İnsan Üzerine - Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler II
|
K 2-. ss. 48-61
|
6
|
İnsan Üzerine - Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler III
|
K 2- ss. 72-125
|
7
|
Devlet Üzerine- Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler IV
|
K 2-ss. 133-145
|
8
|
Devlet Üzerine- Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler V
|
K 2- ss. 155-188
|
9
|
Devlet Üzerine- Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler VI
|
K 2-ss. 193-239
|
10
|
Devlet Üzerine- Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler VII
|
K 2-ss. 249-263
|
11
|
Devlet Üzerine- Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler VIII
|
K 2- ss. 277- 291
|
12
|
Devlet Üzerine- Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler IX
|
K 2- ss. 291-330
|
13
|
Devlet Üzerine- Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler X
|
K 2- ss. 343-361
|
14
|
Devlet Üzerine- Hobbes`un Leviathan`ından İlgili Bölümler XI
|
K 2- ss. 428-503
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
3
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
-
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
-
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
5
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
3
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
4
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
5
|