Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Giriş
|
K1 - Bölüm 1
|
2
|
Antik Yunan Felsefesinin temel kavramları ve metinleri üzerine
|
K1 - Bölüm 2
|
3
|
Arkhe Kavramı ve Yunan metinlerindeki yeri
|
K1 - Bölüm 3
|
4
|
Milet Okulu- Thales-Anaksimenes ve Anaksimandros
|
K1 - Bölüm 4
|
5
|
Değişim Problemi Herakleitos ve Parmenides
|
K1 - Bölüm 5
|
6
|
Empedokles
|
K1 - Bölüm 6
|
7
|
Anaksigoras ve Demokritos
|
K1 - Bölüm 7
|
8
|
Sokrates ve Platon Diyalogları
|
K1 - Bölüm 8
|
9
|
Aristoteles Felsefesinin temel kavramları
|
K1 - Bölüm 1
|
10
|
Energeia ve Entellekheia kavramları üzerine
|
K1 - Bölüm 9
|
11
|
Aktüel ve Potansiyel ayrımı
|
K1 - Bölüm 10
|
12
|
Aristoteles Fiziğinde 4 neden öğretisi
|
K1 - Bölüm 11
|
13
|
Metafizik Zeta
|
K1 - Bölüm 12
|
14
|
Genel Değerlendirme
|
K1 - Bölüm 13
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
3
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
3
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
3
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
3
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
3
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
3
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
3
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
3
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
3
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
3
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
5
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
3
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
3
|