Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Dersin amacı, içeriği ve işlenecek konu başlıkları hakkında bilgi verilmesi
|
|
2
|
Felsefenin tanımı, dalları ve işlevi
|
K1: s. 11-26, YK1: s.2-40
|
3
|
Varlık felsefesi
|
K1: s. 31-53, YK1: s. 100-125
|
4
|
Epistemoloji I
|
K1: s. 53-69, YK1: s. 40-52
|
5
|
Epistemoloji II
|
K1: s. 69-87, YK1: s. 52-70
|
6
|
Bilim Felsefesi I
|
K1: s. 91-110, YK1: s. 74-89
|
7
|
Bilim Felsefesi II
|
K1: s. 110-124, YK1: s. 89-98
|
8
|
Sosyal Bilimler Felsefesi I
|
K1: s.129-140
|
9
|
Sosyal Bilimler Felsefesi II
|
K1: s. 140-148
|
10
|
Etik I
|
K1: s. 153-186, YK1: s. 128-150
|
11
|
Etik II
|
K1: s. 186-194, YK1: s. 150-168
|
12
|
Siyaset Felsefesi I
|
K1: s. 205-226, YK1: 1s. 94-206
|
13
|
Siyaset Felsefesi II
|
K1: s. 226-255, YK1: s. 206-215
|
14
|
Siyaset Felsefesi III
|
K1: s. 226-255, YK1: s. 206-215
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Murat Öner
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1: Yazıcı, S. (2011). Felsefeye Giriş. Yeni İnsan Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Cevizci, A. (2010). Felsefeye Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık.
|
Dersin Amacı
|
Felsefenin temel kavram ve problemlerini öğrenme; felsefenin tanımını ve felsefi alanları kavrayabilme; felsefenin alt disiplinlerinin (bilgi felsefesi, varlık felsefesi, ahlak, siyaset felsefesi, din felsefesi) temel soru ve problemlerini anlama
|
Dersin İçeriği
|
Felsefenin terim, özellik, alan ve kavramlarının yanı sıra epistemoloji, ontoloji, ahlak, siyaset felsefesi, din felsefesi terim ve kavramlarını analiz etme.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
5
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
4
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
2
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
4
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
4
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|