Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İslam Medeniyetinde Bilim Anlayışı
|
K2: 11-43
|
2
|
Abbasiler ve Emeviler Devrinde Bağdat ve Tercümeler
|
K2: 43-97
|
3
|
Abbasiler ve Emeviler döneminde matematik ve astronomi çalışmaları
|
K1: 73-82
|
4
|
Harezmi ve İbn Türk`ün Cebri
|
K1: 82-91
|
5
|
İslam Dünyası`nda Gözlemevleri ve Faaliyetleri
|
K1: 91-135
|
6
|
İslam Dünyası`nda yapılan önemli tıp çalışmaları I
|
K1: 151-172
|
7
|
İslam Dünyası`nda yapılan önemli tıp çalışmaları II
|
K1: 172-193
|
8
|
Simya ve Öteki Gizli İlimler
|
K1: 193-209
|
9
|
Fizik Çalışmaları
|
K1: 91-135
|
10
|
Meraga Ekolü
|
K2: 159-201
|
11
|
Nasireddin Tusi`nin ve İbn Şatır`ın Astronomi Çalışmalarının Kopernik`e Etkisi
|
K2: 201-225
|
12
|
Tabiat Tarihi: Jeoloji ve Mineroloji
|
K1: 49-55
|
13
|
Botanik ve Zooloji
|
K1: 55-73
|
14
|
İnsan ve Çevre
|
K1: 227-240
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
-
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
3
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
-
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
3
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
3
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
4
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|