Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Terim ve Disiplin olarak Din Felsefesinin Din Bilimleriyle olan ilişkisi I
|
K4: Bölüm 1
|
2
|
Terim ve Disiplin olarak Din Felsefesinin Din Bilimleriyle olan ilişkisi II
|
K4: Bölüm 2
|
3
|
Tanrı`nın Varlığına İlişkin Kanıtlar: Tanrı`nın varlığını kanıtlamanın imkanı ve gereğine dair tartışmalar
|
K4: Bölüm 3
|
4
|
Ontolojik ve Kozmolojik Kanıtlar
|
K4: Bölüm 4
|
5
|
Teleolojik ve Dini Tecrübe Kanıtı
|
K4: Bölüm 5
|
6
|
Ahlâk Kanıtı
|
K4: Bölüm 6
|
7
|
Tanrı`nın Sıfatları
|
K4: Bölüm 7
|
8
|
Kötülük Problemi ve Teodise
|
K4: Bölüm 8
|
9
|
Determinizm ve İnsan Hürriyeti
|
K4: Bölüm 9
|
10
|
Tanrı-âlem İlişkisi ve Çeşitli Tanrı Tasavvurları
|
K4: Bölüm 10
|
11
|
Deizm, Panteizm, Pan-enteizm
|
K4: Bölüm 11
|
12
|
Ateizm ve Dayandığı Teoriler
|
K4: Bölüm 12
|
13
|
Ölüm ve Sonrası: Ölümsüzlük
|
K4: Bölüm 13
|
14
|
Din, Sanat ve Ahlak
|
K4: Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Prof. Dr. İlhan YILDIZ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Sarıkçıoğlu, E. (1983). Dinler Tarihi. İstanbul: Bayrak Yayımcılık.
K2. Pelikan, J. (1990). The World Treasury of Modern Religious Thought. London.
K3. Iqbal, M. (1968). The Reconstruction of Religious Thought in İslam. Lahore.
K4. Aydın, M. (2002). Din Felsefesi. İzmir: İzmir İlahiyat Fakültesi Yayınları.
K5. Taylan N. (1998). Düşünce Tarihinde Tanrı Sorunu. İstanbul: Çağrı Yayınları.
K6. Taylan, N. (1979). İlim ve Din. İstanbul: Çağrı Yayınları.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Din felsefesi disiplininin amaç, konu ve yöntemini tanır. Din felsefesinin yakın disiplinlerle olan ilişkisini kavrar. Din felsefesinin temel problemlerine ilişkin ana yaklaşımları karşılaştırmalı olarak bilir. İslam düşüncesinin genel yapısını kavrar.
|
Dersin İçeriği
|
Felsefenin önemli disiplinlerinden olan Din Felsefesinin tarihçe, konu, amaç, yöntem ve yakın disiplinlerle olan ilişkileri hakkında verilecek olan özlü bilgilerin ardından bu disiplinin temel problemleri etrafında yapılan felsefi tartışmalar ana hatlarıyla ve yer yer mukayeseler yapılarak irdelenip değerlendirilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
3
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
4
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
3
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
-
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
-
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
2
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
-
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
-
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
-
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|