ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Gazali FEL249 GÜZ-BAHAR 3+0 Üniversite S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İslam felsefesinin büyük düşünürlerini ve temel problemlerini tartışır.
    2-Gazali`nin felsefe tarihindeki önemini tartışır.
    3-İslam felsefesinin özgünlüğünü karşılaştırmalı inceler.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4011919
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011919
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Dersin hedef, içerik, öğretim şekli, değerlendirme yöntemlerinin tanıtılması. K1- BÖLÜM 1
    2 Gazali Kimdir? K1- BÖLÜM 1 S. 9-15
    3 Gazali ve Kuşkuculuk K1- BÖLÜM 1 S. 15-25
    4 Gazali ve Bilgi Problemi K1- BÖLÜM 1 S. 25-36
    5 Gazali ve Tasavvuf K1- BÖLÜM 2 S. 36-45
    6 Gazali ve Kelam I K1- BÖLÜM 2 S. 45-60
    7 Gazali ve Kelam II K1- BÖLÜM 2 S. 60-71
    8 Gazali: Felsefeye Yönelik Eleştiriler K1- BÖLÜM 2 S. 71-82
    9 Gazali`nin Eleştirilerinin Yansımaları K1- BÖLÜM 3 S. 82-93
    10 Tehafüt Eserlerinde Konuya Yaklaşımlar K1- BÖLÜM 3 S. 93-101
    11 Gazali Sonrası İslam Dünyasında Din Felsefe İlişkisi I K1- BÖLÜM 3 S. 101-115
    12 Gazali Sonrası İslam Dünyasında Din Felsefe İlişkisi II K1- BÖLÜM 3 S. 115-133
    13 Genel Değerlendirme I K1, BÖLÜM 3 S. 133-145
    14 Genel Değerlendirme II K1- BÖLÜM 3 S. 145-154
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. İlhan Yıldız
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Gazzâlî, E. H. M. B. M. (2005). Filozofların Tutarsızlığı, Çev. Mahmut Kaya-Hüseyin Sarıoğlu, İstanbul Klasik Yayınları.
    Yardımcı Kitap YK1. Bayrakdar, M. (2012) İslâm Felsefesine Giriş. Türkiye Diyanet Vakfı Yayınları.
    Dersin Amacı Öğrencinin Gazali`nin eleştirilerinden sonra İslam Felsefesinin durumu, gelişimi, geçirdiği safhalar ve ekolleri hakkında bilgi sahibi olmasını sağlamak.
    Dersin İçeriği Gazali`nin Felsefe ve Din Hakkındaki Görüşleri
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. -
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 4
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. -
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. -
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. 4
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 3
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. -
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster