ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Felsefe Kavramları FEL119 BAHAR 3+0 Üniversite S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Felsefenin temel kavramlarını inceler
    2-Temel kavramların kullanıldığı metinleri analiz eder
    3-Seçilmiş bazı problemleri tartışır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14570
    Ödevler10199
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3011010
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6011919
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Felsefe ve Filozof kavramı K1- ss. 78-90
    2 Felsefenin Kısa Tarihi K2- ss.152 YK1- ss. 51-90
    3 Mitos ve Logos K1- ss. 110-135
    4 Metafizik nedir, Arkhe kavrami üzerine K1- ss. 252-254
    5 Töz ve İlinek üzerine K1- ss. 657-670
    6 Madde- Form Tikel ve Tümel Nedir ? K1- ss. 525-532
    7 A priori ve A posteriori K1- ss. 410-422
    8 Dogma- Doksa- İdea- Idealizm K1- ss. 424-440
    9 Teori- Pratik - Objektif ve Subjektif K1- ss. 724
    10 Etik Üzerine- Erdem ve Ödev nedir? K2- ss.447-474
    11 Determinizm- Indeterminizm K1- ss.244-246
    12 Din felsefesi kavramları K2- ss. 92-111
    13 Mimesis ve Katharsis Üzerine K1- ss.613-650
    14 Fenemon ve Fenomenoloji K1- ss. 190-201
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dr. Erman Kar
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1- Cevizci, A. (2013). Paradigma Felsefe Sözlüğü. İstanbul: Paradigma Yayinları. K2- Gökberk, M. (2019). Felsefe Tarihi. Ankara: Remzi Yayınevi.
    Yardımcı Kitap YK1- Eco, U. (2020). Felsefe Tarihi 1. İstanbul: Alfa Yayınları.
    Dersin Amacı Felsefenin temel kavramlarinin ogrenilmesi ve kavramlar araciligiyla felsefi problemlerin irdelenmesini sağlamak dersin temel amacıdır.
    Dersin İçeriği Felsefenin en temel kavramlarını ve bu kavramların filozoflar tarafından kullanıldığı metinleri incelemek dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur. 4
    2 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder 3
    3 Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir. 4
    4 Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir. 4
    5 Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    6 Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir. -
    7 Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. -
    8 Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir. 4
    9 Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır. -
    10 Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir 5
    11 Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir. 4
    12 Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır. -
    13 Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler. -
    14 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. -
    15 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster