Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Felsefe ve Filozof kavramı
|
K1- ss. 78-90
|
2
|
Felsefenin Kısa Tarihi
|
K2- ss.152
YK1- ss. 51-90
|
3
|
Mitos ve Logos
|
K1- ss. 110-135
|
4
|
Metafizik nedir, Arkhe kavrami üzerine
|
K1- ss. 252-254
|
5
|
Töz ve İlinek üzerine
|
K1- ss. 657-670
|
6
|
Madde- Form Tikel ve Tümel Nedir ?
|
K1- ss. 525-532
|
7
|
A priori ve A posteriori
|
K1- ss. 410-422
|
8
|
Dogma- Doksa- İdea- Idealizm
|
K1- ss. 424-440
|
9
|
Teori- Pratik - Objektif ve Subjektif
|
K1- ss. 724
|
10
|
Etik Üzerine- Erdem ve Ödev nedir?
|
K2- ss.447-474
|
11
|
Determinizm- Indeterminizm
|
K1- ss.244-246
|
12
|
Din felsefesi kavramları
|
K2- ss. 92-111
|
13
|
Mimesis ve Katharsis Üzerine
|
K1- ss.613-650
|
14
|
Fenemon ve Fenomenoloji
|
K1- ss. 190-201
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere, belli başlı filozoflar ve düşünce akımları bağlamında, sahip olur.
|
4
|
2
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri felsefenin temel kavramları ile ifade eder
|
3
|
3
|
Alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirir.
|
4
|
4
|
Felsefi bir metni bağımsız olarak analiz edebilme becerisi geliştirir.
|
4
|
5
|
Felsefe ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
|
3
|
6
|
Sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri yönetir.
|
-
|
7
|
Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
|
-
|
8
|
Felsefe alanında edindiği argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetler ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
9
|
Yaşam boyu öğrenme becerisini arttırır.
|
-
|
10
|
Felsefi bir problemi, yazılı ve sözlü olarak oluşturma, geliştirme, savunma ve ifade etme becerisi edinir
|
5
|
11
|
Felsefi argümanların tutarlılık ve geçerliliklerini denetleme ve gösterme becerisi edinir.
|
4
|
12
|
Alanı ile ilgili problemlere karşı düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır.
|
-
|
13
|
Felsefi bir metni yabancı dil ile analiz eder ve o dili kullanarak alanındaki bilgileri izler.
|
-
|
14
|
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
|
-
|
15
|
Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
|
-
|