ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Farsça-II TDE214 BAHAR 2+0 S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Farsça kelime türlerini tanır.
    2-Birleşik cümleler kurabilir.
    3-Hikâyelerde geçen diyalogları anlar.
    4-. Küçük Farsça kitapları okuyabilir.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu -
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1- Şahinoğlu, Nazif (1997), Farça Grameri. 2- Şafak, Yakup-Yusuf Öz, (1998), Farsçada Cümle Kuruluşları, Konya. 3- Öztürk, Mürsel (1988), Farsça Dilbilgisi. 4- Yakup Kenan Necefzade (1963), Türklere Farsi Öğretimi
    Yardımcı Kitap 1- Karaismailoğlu, Adnan-Yakup Şafak, (1991), Farsça Metinler I-II, Erzurum. 2- Yıldırım, Nimet (2000), Farsça Dilbilgisi. 3- Kanar, Mehmet (1995), Farsça-Türkçe Sözlük. 4- Drahşan, Cemşit; Olgun, İbrahim, (1995), Farsça Lûgat. 5- Osmanlı Türkçesi ile Farsa öğretim kitapları: Kavâid-i Farsiyye, Ta`lîm-i Fârsî 6- Lambton, Ann K. S., Persian Grammar, Cambridge 1967. 7- Mevlânâ`nın Mesnevî`si, Hafız Divanı, Sa`dî`nin Gülistân ve Bostan`ı gibi kaynak eserler.
    Dersin Amacı Öğrencilerin Farsça kelimeleri ve cümlelerini alt başlıklar hâlinde tanımaları, Filleri ve kipleri örnek cümlelerle öğrenmeleri, hikâyeleri okuyup anlayabilmek ve anlatabilmek.
    Dersin İçeriği Farsçada zaman. Mazi ve Muzari kökler. Fiil köklerindeki değişmeler. Zamanlara göre fiil çekimleri Anlamları, yüklemleri, kuruluşları ve yapıları bakımından cümleler Birleşik Cümleler Metinlerle gramer: Gülistan`dan kısa hikayeler Metinlerle gramer: Gülistan`dan kısa hikayeler Metinlerle gramer: Mesnevî`dn beyitler (İlk 18 beyit) okuma, dinleme ve anlama. ARA SINAV Metinlerle gramer: Mesnevî`den beyitler Hikâyeler, kısa şiirler. Hafız`dan seçme beyitler Ömer Hayyam`ın rubaileri Metin okuma ve uygulama Metin okuma ve uygulama
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster