ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi Tiyatrosu. Geleneksel tiyatrodan modern tiyatroya geçiş. Tiyatronun Batılılaşma hareketleri üzerindeki rolü. Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi’nin tiyatroya etkisi.
    2 Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi Tiyatrosu. Tür, konu, yazar, sosyal hayat, dekor, seyirci durumu.
    3 Şinasi-Şair Evlenmesi. Geleneksel tiyatronun Şair Evlenmesi üzerinde etkisi. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
    4 Namık Kemal-Vatan Yahut Silistre. Celal Mukaddimesi.
    5 Namık Kemal-Vatan Yahut Silistre. Tarih ve tiyatro. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
    6 Feraizci-zâde Mehmet Şakir-Evhami. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
    7 Moliere-Tartüffe. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
    8 Evhami ve Tartüffe karşılaştırması (konu, olay örgüsü, zaman, mekan, şahıs kadrosu, teknik).
    9 Dönemin Millî Tiyatro Anlayışı ve Manzum Tiyatrolar. Millî tiyatro nedir? Manzum tiyatro nedir? Abdülhak Hamit’in tiyatro anlayışı.
    10 Tarih ve Tiyatro. Tarihin tiyatro eserlerinde ele alınması ve değerlendirilmesi.
    11 Abdülhak Hamit-Tarık. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
    12 Vuslat, İçli Kız, Zavallı Çocuk adlı oyunların karşılaştırılması (konu, olay örgüsü, zaman, mekan, şahıs kadrosu, teknik).
    13 Adaptasyon. Dönemin adaptasyon anlayışı. Ahmet V. Paşa ile F. Şakir’in adaptasyonları üzerine değerlendirme.
    14 Genel değerlendirme
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster