Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi Tiyatrosu. Geleneksel tiyatrodan modern tiyatroya geçiş. Tiyatronun Batılılaşma hareketleri üzerindeki rolü. Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi’nin tiyatroya etkisi.
|
|
2
|
Tanzimat ve I. Meşrutiyet Dönemi Tiyatrosu. Tür, konu, yazar, sosyal hayat, dekor, seyirci durumu.
|
|
3
|
Şinasi-Şair Evlenmesi. Geleneksel tiyatronun Şair Evlenmesi üzerinde etkisi. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
4
|
Namık Kemal-Vatan Yahut Silistre. Celal Mukaddimesi.
|
|
5
|
Namık Kemal-Vatan Yahut Silistre. Tarih ve tiyatro. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
6
|
Feraizci-zâde Mehmet Şakir-Evhami. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
7
|
Moliere-Tartüffe. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
8
|
Evhami ve Tartüffe karşılaştırması (konu, olay örgüsü, zaman, mekan, şahıs kadrosu, teknik).
|
|
9
|
Dönemin Millî Tiyatro Anlayışı ve Manzum Tiyatrolar. Millî tiyatro nedir? Manzum tiyatro nedir? Abdülhak Hamit’in tiyatro anlayışı.
|
|
10
|
Tarih ve Tiyatro. Tarihin tiyatro eserlerinde ele alınması ve değerlendirilmesi.
|
|
11
|
Abdülhak Hamit-Tarık. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
12
|
Vuslat, İçli Kız, Zavallı Çocuk adlı oyunların karşılaştırılması (konu, olay örgüsü, zaman, mekan, şahıs kadrosu, teknik).
|
|
13
|
Adaptasyon. Dönemin adaptasyon anlayışı. Ahmet V. Paşa ile F. Şakir’in adaptasyonları üzerine değerlendirme.
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|