Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Meşrutiyet ve Cumhuriyet Tiyatrosu. Meşrutiyet Dönemi. Siyasi ve sosyal olaylar, konular, türler, yazarlar.
|
|
2
|
Tarihi Oyunlar. II. Meşrutiyet Dönemi’nde tarihi oyunlar üzerinde genel bir değerlendirme.
|
|
3
|
Tahsin Nahit-Şehabettin Süleyman-Kösem Sultan. Tarih ve tiyatro. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
4
|
Cumhuriyet Dönemi. 1923-40 arası siyasi ve sosyal olaylar, konular, türler, yazarlar. 1940-50 arası siyasi ve sosyal olaylar, konular, türler, yazarlar. 1950-60 arası siyasi ve sosyal olaylar, konular, türler, yazarlar. 1960-70 arası siyasi ve sosyal olaylar, konular, türler, yazarlar. 1970-günümüze siyasi ve sosyal olaylar, konular, türler, yazarlar.
|
|
5
|
Yaşar Nabi Nayır-Mete. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
6
|
M. Celal-Selma. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
7
|
Epik Tiyatro. Başlangıcı, temsilcileri, epik anlayış. Dramatik-epik tiyatro karşılaştırması.
|
|
8
|
Haldun Taner-Keşanlı Ali Destanı. Konu, ana fikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar. Haldun Taner’in epik tiyatro anlayışı. Keşanlı Ali Destanında Epik Unsurlar.
|
|
9
|
A. Kutsi Tecer-Köşebaşı. Konu, anafikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
10
|
Sabahattin Kudret Aksal-Kahvede şenlik Var. Konu, anafikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
11
|
T. Oflazoğlu-Kılıç ve Ney. Konu, anafikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
12
|
O. Asena-Hurrem Sultan. Konu, anafikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
13
|
R. Bilginer-Savaştan Barışa Aşktan Kavgaya. Konu, anafikir, olay örgüsü, şahıs kadrosu. Bakış açısı, zaman, mekan, eserde savunulan ve eleştirilen değerler, teknik unsurlar.
|
|
14
|
Genel değerlendirme
|
|