ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yeni Türk Edebiyatı-VI TDE304 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-1. II. Meşrutiyet dönemindeki fikir hareketleri ve edebiyat arasındaki ilişkiyi kavrar.
    2-2. Dönemin edebi arayışlarını öğrenir.
    3-3. Millî edebiyatın önceki dönemlerden farkını kavrar.
    4-4. Milli edebiyatın Cumhuriyet dönemi edebiyatına etkilerini fark eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Nesîme CEYHAN AKÇA
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Araş. Gör. Feride SIĞIRCI Araş Gör. Tuba AFACAN
    Kaynaklar K1- Gündüz, Osman (1997), Meşrutiyet Romanında Yapı ve Tema, 2 C., , Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları, Ankara. K2-Akyüz, Kenan (1997), Modern Türk Edebiyatının Ana Çizgileri (1860-1923), İnkılap Kitabevi, İstanbul. K3-Enginün, İnci (2007), Yeni Türk Edebiyatı Tanzimat`tan Cumhuriyet`e (1839-1923), 3. Baskı, Dergah Yayınları, İstanbul. K4-Çetişli, İsmail; Çetin, Nurullah; Doğan, Abide; Gür, Alim; Demir, Şenol (2016), II. Meşrutiyet Dönemi Türk Edebiyatı, 3. Baskı, Akçağ Yay, Ankara. K5- Banarlı,Nihat Sami (1971-1979), Resimli Türk Edebiyatı Târihi, Millî Eğitim Bak., Devlet Kit., (İki cilt, On altı fasikül). İstanbul.
    Yardımcı Kitap K6- Kerman, Zeynep (2009), Yeni Türk Edebiyatı İncelemeleri, 3. Baskı, Dergah Yayınları, İstanbul. K7-Kaplan, Mehmet (2018), Hikaye Tahlilleri, 24. Baskı, Dergah Yayınları, İstanbul. K8-Yılmaz, Mehmet; Aslan, Celal (2019), Milli Edebiyat, Asos Yayınları, İstanbul. K9: Moran, Berna (2003), Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış 1, İletişim Yay., İstanbul.
    Dersin Amacı II. Meşrûtiyet dönemi edebî yaklaşımları kavramak ve ortaya çıkan ürünleri tanımak.
    Dersin İçeriği II. Meşrûtiyet dönemi hikâyeci ve romancılarını tanıtarak, ortaya konulan eserlerin belli başlılarının değerlendirmesini yapmak.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster