ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Aşık Edebiyatı TDE307 GÜZ 2+0 Z 4
    Öğrenme Çıktıları
    1-Âşıklık geleneğinin kökenine dair bilgileri yorumlar.
    2-Âşık edebiyatının diğer edebiyatlarla ilişkisini tanımlar.
    3-Âşıkları yüzyıllara göre örneklendirir.
    4-Türk saz şiiri örneklerini şekil açısından analiz eder.
    Ön Koşul Ön koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Abdulselam Arvas
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Üyesi Seval Kasımoğlu Ar. Gör. Ahmet Serdar Arslan
    Kaynaklar 1) Köprülü Fuat, Türk Saz Şairleri, Akçağ Yay., Ankara 2004. 2) Sakaoğlu Saim, ?Türk Saz Şiirine Genel Bir Bakış?, Türk Dili Dergisi/Türk Şiiri Özel Sayısı III (Halk Şiiri), TDK Yayınları, Ankara 1989. 3) Arvas Abdulselam, ?Âşık ve Türk Doğaçlama Sanatının Tarihi-Tipolojik Menşei?, KTMÜ Sosyal Bilimler Dergisi, 2009, s. 41-53.
    Yardımcı Kitap 1) Dilçin Cem, Örneklerle Türk Şiir Bilgisi, TDK Yay., Ankara 1997 2) Dizdaroğlu Hikmet, Halk Şiirinde Türler, TDK Yay., Ankara 1969. 3) Arvas Abdulselam, Geçmişten Günümüze Van Âşıklık Geleneği, Hâkim Yay., Ankara 2012.
    Dersin Amacı Öğrencilere meslek hayatlarında her zaman karşılaşacakları âşık edebiyatının tarihî gelişimi hakkında bilgi verilmesi, asırlara göre önemli âşıkların ve eserlerinin tanıtılmasıdır.
    Dersin İçeriği Âşık edebiyatının menşeini öğrenmek, önemli âşıklar ve eserleri hakkında bilgi edinmek.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster