ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Türk Gelenek ve Görenekleri TDE355 GÜZ 2+0 Üniversite S 3
    Öğrenme Çıktıları
    1-Eski Türk gelenek-göreneklerini kavrar.
    2-Günümüz Anadolu Türk gelenek-göreneklerini karşılaştırır.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14228
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)12336
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40177
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 60188
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   79
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     2,63 ---- (3)
    Dersin AKTS Kredisi   3
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Türk gelenek ve kavramları
    2 Eski Türklerde Aile yapısı
    3 Türk kültür ve sosyal hayatında gelenek
    4 Gelenek ve görenekle ilgili kavramlar
    5 Switching circuits of life, the marriage Geçiş Ritüelleri: Evlilik
    6 Evlilikle ilgili adetler
    7 Evlilikle ilgili adetler
    8 Doğum ve ad koyma ile ilgili adetler
    9 Ölüm ile ilgili adetler
    10 Dans ve oyunlarla ilgili ritüeller ve tanımlar
    11 Türk halk danslarının özellikleri
    12 Türk halk yemek kültürü
    13 Türk halk meteorolojisi
    14 Türk halk meteorolojisi
    Ön Koşul Ön koşul yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Prof. Dr. Abdulselam ARVAS
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1. Örnek, S. Veyis, Türk Halkbilimi. Ankara: İş Bankası Yay., 1977. 2. Ziya Gökalp.(1978).Türk Töresi. Ankara: Kültür bakanlığı Yayınları. 3. Bahaeddin Ögel, Türk Kültürünün Gelişme Çağları, Ankara 1997.
    Yardımcı Kitap 1. Alangu, Tahir.(1982) Türkiye Folkloru El Kitabı. İstanbul: Adam Yayınları 2. Boratav, P. Naili.(1982).Türk Folkloru. İstanbul: Gerçek Yayınları
    Dersin Amacı Gelenekler-Göreneklerle ilgili temel kavramların öğrenilerek kültürün anlaşılması ve aktarılması.
    Dersin İçeriği Gelenekler-Göreneklerle ilgili temel kavramları, halk hayatı, cemaat ve kitle kavramlarını, halk danslarını, geçiş törenlerini, doğum ve ad vermeyle ilgili gelenekleri tanıtmak.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Türk Dili ve Edebiyatı alanına ait güncel ders araç-gereçleri ile desteklenmiş ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. 3
    2 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çalışmalarda kullanılan geleneksel ve çağdaş araştırma yöntem ve tekniklerini bilir. 3
    3 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri, eğitim-öğretim ve araştırma alanlarında kullanır ve karşılaştığı sorunların çözümlerinde uygular. 4
    4 Türk Dili ve Edebiyatı alanında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel olarak bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
    5 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki bilgi ve becerilerini kullanarak, kişisel ve kurumsal gelişime katkı sağlar. -
    6 Türk Dili ve Edebiyatı alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
    7 Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. 3
    8 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili sorunlara yönelik çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekler ve bu verileri ilgili alanda bulunan uzman olan veya olmayan kişi ve kurumlarla çeşitli iletişim araçları yoluyla paylaşır. 4
    9 Türk Dili ve Edebiyatı alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. 2
    10 Türk Dili ve Edebiyatı alanı ile ilgili bilgileri belirli akımlar ve kuramlar çerçevesinde değerlendirerek toplar, çözümler, yorumlar ve ilgili kişi, kurum ve kuruluşlarla paylaşır. 5
    11 Türk Dili ve Edebiyatı ile ilgili bilgilerin araştırılması ve uygulanması sürecinde etik değerleri gözetir. 3
    12 Sosyal ve kültürel hakların evrenselliğini destekler, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasa sahip çıkar. 2
    13 Türk Dili ve Edebiyatı alanında bilişim teknolojilerini de kullanarak disiplinler arası araştırma ve inceleme yapar. 3
    14 Tarih boyunca Türk Dili ve Edebiyatının bağlantı içerisinde bulunduğu dilleri bilir, böylece iki dil ve edebiyat arasındaki etkileşimleri kavrar. 3
    15 Türk dilinin farklı dönemlerde meydana getirilmiş eserlerini çok yönlü olarak - metnin dili, tarihi, edebî değeri, şekil özellikleri, döneminin ve içinde yaşadığımız zamanın sanat anlayışı açısından - çözümler. -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster