ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri SOS104 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler,eleştirel bir tarzda geleneksel ve modern çalışma biçimlerini değerlendirir ve sorgular
    32-Bilimsel bilgi ve yöntemle ilgili temel kavramları öğrenir ve alan araştırmalarında kullanır
    34-Farklı bilimsel ve metodolojik yaklaşımları öğrenir ve bu yöntemlerle tek başına veya grup olarak araştırma yapar
    35-Yöntemsel düşünme ve yazma alışkanlığı kazanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)15575
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)40133
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   155
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,17 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Feminist ve postmodern araştırma
    2 Feminist ve postmodern araştırma
    3 Literatür değerlendirmesi ve etik kaygılar
    4 Literatür değerlendirmesi ve etik kaygılar
    5 Toplumsal araştırmada etik
    6 Toplumsal araştırmada etik
    7 Nitel ve nitel araştırma tasarımları
    8 Nitel ve nitel araştırma tasarımları
    9 Araştırmaya nitel ve nicel yönelimler
    10 Araştırmaya nitel ve nicel yönelimler
    11 Nitel tasarım başlıkları
    12 Nitel tasarım başlıkları
    13 Nicel tasarım başlıkları
    14 Nicel tasarım başlıkları
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr.Öğr.Üyesi Hakkı Kalaycı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Neuman, W. L. (2006). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt I, II. İstanbul: Yayın Odası, s. 163-220.
    Yardımcı Kitap Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, Adapazarı: Sakarya Yayıncılık. Bailey, K. D. (1987). Methods of Social Research.. New York, London: The Free Press. Bilgin, N. (2006). Sosyal Bilimlerde İçerik Analizi: Yöntem ve Teknikler. Ankara: Siyasal Kitabevi. Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Cole, S. (1999). Sosyolojik Düşünme Yöntemi-Sosyoloji Bilimine Giriş (çev. B. Demirkol). Ankara: Vadi Yayınları. Gökçe, B. (1992). Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Savaş Yayınları. Güven, S. (2001). Toplumbiliminde Araştırma Yöntemleri. Bursa: Ezgi Kitabevi. İslamoğlu, A.H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Kümbetoğlu, B. (2005). Sosyolojide ve Antropolojide Niteliksel Yöntem ve Araştırma. İstanbul: Bağlam Yayınları. Lin, N. (1976). Foundations of Social Research. USA: Mc Graw-Hill. Myring, P. (2000). Nitel Sosyal Araştırmaya Giriş. Adana: Baki Kitabevi. Özcan, Y. Z. (2003). Sosyolojide Araştırma Metodları (içinde İ. Sezal (ed.) Sosyolojiye Giriş. Ankara: Martı Kitabevi, ss: 49-78. Pierce, J.E. (2003). Bir Türk Köyünde Yaşamak. İstanbul: Şahin Kaya Matb. Punch, K.F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar (çev.D.Bayrak, H.B.Aslan, Z.Akyüz). Ankara: Siyasal Kitabevi. Yıldırım, A., Şimşek, H. (2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık. Türkdoğan, O. (2009). Bilimsel Araştırma Metodolojisi. İstanbul: Timaş Yayınevi.
    Dersin Amacı Sosyolojik yönteme ilişkin temel kavramlar ve kuramsal temel ile birlikte farklı metodolojik yaklaşımların tartışıldığı Metodoloji I dersinin devamı niteliğinde olan bu dersin temel amacı sosyolojide kullanılan hem niceliksel hem de niteliksel araştırma yöntem ve tekniklerini, araştırma konusunun seçiminden ve problematize edilişinden rapor yazımına kadar olan süreçle ilgili temel bilgileri vererek öğrencileri sosyolojik araştırma yapabilecek düzeye getirmektir.
    Dersin İçeriği Farklı kuramsal yöntemler, nicel ve nitel araştırma nasıl yapılır, araştırmanın boyutlar ve aşamaları, nicel ve nitel ölçüm, geçerlik ve güvenirlik, nicel ve nitel örnekleme gibi konular dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 5
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 3
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 1
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster