ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Yaşlılık ve Yaşlanmanın Sosyolojisi SOS114 BAHAR 3+0 Fakülte S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yaşlılık sosyolojisinin genel terminolojisini ve kavramlarını tartışabilecektir
    2-Yaşlılık sosyolojisi çerçervesinde sunulan sosyal, psikolojik, biyolojik ve ekonomik problemleri sorgulayabilecektir.
    3-Yaşlanma deneyimlerinin çesitli yönlerini ulusal ve küresel boyutlarıyla tartışabilecektir.
    4-Yaşlanmakta olan bireylerle ilgili olarak geliştirilen politikaları analiz edebilecektir.
    5-Yaşlanmakta olan bireylerin sosyal pozisyonlarını şekillendiren nesnel ve öznel faktörleri inceleyebilecektir.
    6-Yaşlanmakta olan bireylerin sosyal pozisyonlarını şekillendiren nesnel ve öznel faktörleri inceleyebilecektir.
    7-7. Yaşlanmakta olan bireylerin bakımı için sosyal ve kurumsal olarak sunulan çözümleri değerlendirecektir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13452
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   149
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,97 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 yaşlılık sosyolojisinin temel kavramları
    2 yaşlılık sosyolojisi nedir
    3 yaşlı olmanın biyolojik, psikolojik ve sosyal neden ve sonuçları nelerdir
    4 yaşlılıkla ilgili teoriler
    5 sosyal devlet ve yaşlılık politikaları
    6 yaşlılığın sosyal görünümleri
    7 yaşlılığın ekonomik ve siyasal görünümleri
    8 yaşlı popülasyonun yaşam düzenlemeleri
    9 başarılı yaşlılık ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi
    10 yaşlı nüfusun istismarı
    11 alan çalışmaları: Turkiye`de yaşlı nüfusun statüsü
    12 alan çalışmaları: Turkiye`de göç ve nesiller arası dayanışma
    13 yaşlanma stratejileri I
    14 yaşlanma stratejileri II
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Z. Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar E. B. Palmore, Ageism: Negative And Positive, 1999, Springer Publisher Company, Part 2 L.J. Malcolm (ed.), The Cambridge Handbook Of Age And Aging, 2005, Cambridge University Press, Chapter 1.1 and 1.2 J. Quadagno, Aging and the Life Course: An Introduction to Social Gerantology, 1999, The McGrawHill Companies, Chapters, 5,6,7 Suggested reading: A.G. Baran ?Yaşlılığın Anlamı Üzerine Niteliksel Araştırma?, II.Ulusal Yaşlılık Kongresi Kitabı, 2003, 9 12 Nisan, Denizli: 121 140. P. Baltes & M. Baltes, Succesful Aging: Perspectives From The Behavioral Sciences, Cambridge University Press 1993, pp.4, 5, 1927. C. Borg et al., ?Life satisfaction in 6 European countries: The relationship to health, selfesteem, and social and financial resources among people (aged 65 89) with reduced functional capacity?, Geriatric Nursing, S. Crichton et al., ?Elder Abuse Feminist and Ageist Perspectives?, Journal Of Elder Abuse & Neglect, 1999, 10(34), 115 130 J.C. Henrard, J. C. ?CulturalProblems of Aging Especially Regarding Gender and Intergenerational Equity?, Social Science & Medicine, 1996, 43 (5), 667 680.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Öğrencileri yaşlılık sosyolojisinin temel kavramları ve tartışmalarıyla tanıştırmak. Bu kapsamda; Yaşlılık alanının kendine özgü dinamiklerini ve sorunlarını yaşlılığa ilişkin teorileri incelemek, Yaşlı nüfusun ekonomik, sosyal ve kültürel yaşam örüntülerini kültürler arası bir perspektifle anlamaya çalışmak, Yaşlı kesimlerin yaşam aranjmanları ve onlar için üretilen ya da üretilmesi gereken sosyal politikaları incelemek amaçlanmıştır.
    Dersin İçeriği yaşlılık teorileri dersin içeriğini oluşturmaktadır
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 5
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 5
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster