Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Çok kültürlülük düşüncesinin konusu ve önemi
|
|
2
|
Dünyada çokkültürlülük düşüncesinin gelişimi
|
|
3
|
Türkiye`de çok kültürlülük düşüncesinin gelişimi
|
|
4
|
Sosyal antropolojik anlamda kültür ve önemi
|
|
5
|
Hegemonik/baskın kültür ve çokkültürlülük
|
|
6
|
Etnisite, etnik kavramlarının açıklanması
|
|
7
|
Etnik merkezcilik ve tarihsel kökeni
|
|
8
|
Vize Sınavı
|
|
9
|
Çok kültürlülük kavramın tarihsel ve toplumsal kökenleri
|
|
10
|
Baskın kültürün azınlıkları ötekileştirmesi ve çokkültürlülük
|
|
11
|
Bir kategorileştirme olarak ?öteki?nin ırksal arka planı
|
|
12
|
Kanada, Amerika Birleşik Devletleri ve Hollanda`da çok kültürlülük düşüncesi
|
|
13
|
İngiltere, Fransa ve Almanya`da çok kültürlülük düşüncesi
|
|
14
|
Türkiye`de çok kültürlülük düşüncesinin tarihsel ve toplumsal arka planları
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Araş. Gör. Dr. Fatma Ceyda BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Kymlicka, W., Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yay., 1998.
Doytcheva, M., , Çokkültürlülük, İletişim Yay., 2009.
Taylor, C., Çokültürcülük, Yapı Kredi Yay., 2010.
|
Yardımcı Kitap
|
Bağlı, M., Özensel, E., Çokkültürlü Vatandaşlık: Kanadalı Türklerin Aidiyet Çabaları ve Değer Yapıları, Çizgi Yay., 2005.
Baumann, G., Çokkültürlülük Bilmecesi, Dost Kitabevi, 2006.
Benhabib, Ş, Modernizm, Evrensellik ve Birey, Ayrıntı Yayınları, 1999.
Bozdoğan, S., Kasaba, R., Türkiye?de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yay., 1999.
|
Dersin Amacı
|
Bu ders sonunda öğrenciler, çokkültürlülük ve birlikte yaşamak olgusunun önemini kavramak. Modern dönemin önemli bir olgusu olan çokkültürlülük düşüncesini anlamak. Bu bağlamda, çokkültürlülük düşüncesinin sosyolojik önemini açıklaması ve tartışması.
|
Dersin İçeriği
|
Kültür, çokkültürlülük, kültürel çoğulculuk, üst kültür, alt kültür, türkiye`de ve dünya`da çokültürlülük
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
4
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
5
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
4
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
5
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
4
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
4
|