ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Cok Kulturluluk ve Bırlıkte Yasama SOS219 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çokkültürlülük düşüncesinin tarihsel arka planının anlaşılması
    2-Çokkültürlülükte yer alan kültür, etnisite, farklılık kavramlarının anlaşılması
    3-Dünyadaki çokkültürlülük uygulamalarını yorumlayabilmesi
    4-Türkiye?de çokkültürlülüğün tarihsel ve toplumsal arka planlarının anlaşılması
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler3011616
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3512020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 3513030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Çok kültürlülük düşüncesinin konusu ve önemi
    2 Dünyada çokkültürlülük düşüncesinin gelişimi
    3 Türkiye`de çok kültürlülük düşüncesinin gelişimi
    4 Sosyal antropolojik anlamda kültür ve önemi
    5 Hegemonik/baskın kültür ve çokkültürlülük
    6 Etnisite, etnik kavramlarının açıklanması
    7 Etnik merkezcilik ve tarihsel kökeni
    8 Vize Sınavı
    9 Çok kültürlülük kavramın tarihsel ve toplumsal kökenleri
    10 Baskın kültürün azınlıkları ötekileştirmesi ve çokkültürlülük
    11 Bir kategorileştirme olarak ?öteki?nin ırksal arka planı
    12 Kanada, Amerika Birleşik Devletleri ve Hollanda`da çok kültürlülük düşüncesi
    13 İngiltere, Fransa ve Almanya`da çok kültürlülük düşüncesi
    14 Türkiye`de çok kültürlülük düşüncesinin tarihsel ve toplumsal arka planları
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Fatma Ceyda BAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kymlicka, W., Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yay., 1998. Doytcheva, M., , Çokkültürlülük, İletişim Yay., 2009. Taylor, C., Çokültürcülük, Yapı Kredi Yay., 2010.
    Yardımcı Kitap Bağlı, M., Özensel, E., Çokkültürlü Vatandaşlık: Kanadalı Türklerin Aidiyet Çabaları ve Değer Yapıları, Çizgi Yay., 2005. Baumann, G., Çokkültürlülük Bilmecesi, Dost Kitabevi, 2006. Benhabib, Ş, Modernizm, Evrensellik ve Birey, Ayrıntı Yayınları, 1999. Bozdoğan, S., Kasaba, R., Türkiye?de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yay., 1999.
    Dersin Amacı Bu ders sonunda öğrenciler, çokkültürlülük ve birlikte yaşamak olgusunun önemini kavramak. Modern dönemin önemli bir olgusu olan çokkültürlülük düşüncesini anlamak. Bu bağlamda, çokkültürlülük düşüncesinin sosyolojik önemini açıklaması ve tartışması.
    Dersin İçeriği Kültür, çokkültürlülük, kültürel çoğulculuk, üst kültür, alt kültür, türkiye`de ve dünya`da çokültürlülük
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster