ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Cok Kulturluluk ve Bırlıkte Yasama SOS219 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Çokkültürlülük düşüncesinin tarihsel arka planının anlaşılması
    2-Çokkültürlülükte yer alan kültür, etnisite, farklılık kavramlarının anlaşılması
    3-Dünyadaki çokkültürlülük uygulamalarını yorumlayabilmesi
    4-Türkiye?de çokkültürlülüğün tarihsel ve toplumsal arka planlarının anlaşılması
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Fatma Ceyda BAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kymlicka, W., Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yay., 1998. Doytcheva, M., , Çokkültürlülük, İletişim Yay., 2009. Taylor, C., Çokültürcülük, Yapı Kredi Yay., 2010.
    Yardımcı Kitap Bağlı, M., Özensel, E., Çokkültürlü Vatandaşlık: Kanadalı Türklerin Aidiyet Çabaları ve Değer Yapıları, Çizgi Yay., 2005. Baumann, G., Çokkültürlülük Bilmecesi, Dost Kitabevi, 2006. Benhabib, Ş, Modernizm, Evrensellik ve Birey, Ayrıntı Yayınları, 1999. Bozdoğan, S., Kasaba, R., Türkiye?de Modernleşme ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yay., 1999.
    Dersin Amacı Bu ders sonunda öğrenciler, çokkültürlülük ve birlikte yaşamak olgusunun önemini kavramak. Modern dönemin önemli bir olgusu olan çokkültürlülük düşüncesini anlamak. Bu bağlamda, çokkültürlülük düşüncesinin sosyolojik önemini açıklaması ve tartışması.
    Dersin İçeriği Kültür, çokkültürlülük, kültürel çoğulculuk, üst kültür, alt kültür, türkiye`de ve dünya`da çokültürlülük
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster