Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Sosyal bilimlerde SPSS`ye giriş ve ilk adımlar
|
K1, Bölüm 1
|
2
|
Veri dosyası oluşturmak
|
K1, Bölüm 2
|
3
|
Verilerin betimlenmesi:frekans dağılımı,merkezi dağılım ve değişkenlik ölçütleri.
|
K1, Bölüm 3
|
4
|
Tablo ve grafikler
|
K1, Bölüm 4
|
5
|
Basit ve kısmi korelasyon
|
K1, Bölüm 5
|
6
|
İki ya da daha çok değişkene ilişkin frekans dağılımı: Çapraz tablo
|
K1, Bölüm 6
|
7
|
Merkezi eğilim ölçüleri ile normalliğin kontrolü
|
K1, Bölüm 7
|
8
|
İlişkisiz ölçümlerde ortalama puanların karşılaştırılması: İlişkisiz (Bağımsız ) örneklemler T-Testi
|
K1, Bölüm 8
|
9
|
Tek faktörlü varyans analizi(ANOVA)
|
K1, Bölüm 9
|
10
|
İlişkisiz örneklemler için iki faktörlü ANOVA
|
K1, Bölüm 10
|
11
|
Parametrik olmayan istatistikler: tek örneklem Ki-kare testi
|
K1, Bölüm 11
|
12
|
İki değişken için Ki-kare testi
|
K1, Bölüm 12
|
13
|
Basit doğrusal regrasyon
|
K1, Bölüm 13
|
14
|
Çoklu doğrusal regrasyon
|
K1, Bölüm 14
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Tolga ZAMAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Ders Notları
|
Yardımcı Kitap
|
YK1. Özdamar, K. (2013). Paket programlar ile istatiksel veri analizi: MINITAB 16-IBM SPSS 21. Nisan Kitabevi.
YK.2 İslamoğlu, A. H.(2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri (SPSS Uygulamalı),İstanbul: Beta Basım Yayım.
|
Dersin Amacı
|
İstatistiklere ilişkin temel kavramlar hakkında bilgi ve beceri, sosyal bilimde istatistiğin kullanımı, bazı teorik ve örneklem dağılımlarını, hipotez testini ve sosyal bilim alanında kullanılan istatistiksel yöntemleri öğretmek ama bu dersin amacını oluşturmaktadır.
|
Dersin İçeriği
|
Temel istatistik kavram ve yöntemleri, veri girişi ve analizi, istatistik paket programlarının kullanılması, SPSS, veri dosyalarının oluşturulması, verilerin kodlanması, girişi ve dönüştürülmesi, veri kodlama hataları, analiz yöntemleri ve analizlerin yorumlanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
2
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
-
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
-
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
-
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
-
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
3
|