ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kent Sosyolojısı SOS206 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kenti, ortak tüketim ve toplumsal yeniden üretim kavramlarını betimler
    2-Kent mekânını kullanım (somut) ve değişim (soyut) değeri ile açıklar.
    3-Kentin sermaye birikim koşulları çerçevesindeki yerini belirler.
    4-Türkiye`de kentleşme sürecini analiz edebilecek ve öneriler geliştirebilecektir
    5-Kentsel politikaları değerlendirebilecektir
    13-Kent olgusunu tarihsel süreç içerisinde kavrayabilecektir.
    14-Kenti, doğal alanlar, işbölümü, rekabet, topluluk, nüfusun büyüklüğü, nüfusun yoğunluğu ve nüfusun çeşitliliği kavramlarıyla ifade eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Rapor 05525
    Toplam İş Yükü(Saat)   151
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,03 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kent nedir? Kent sosyolojisi nedir? I
    2 Kent nedir? Kent sosyolojisi nedir? II
    3 Kentlerin doğuşu ve gelişimi I
    4 Kentlerin doğuşu ve gelişimi II
    5 modern kent- endüstri kenti I
    6 modern kent- endüstri kenti II
    7 kent kuramları I
    8 kent kuramları II
    9 küresel kent I
    10 küresel kent II
    11 Türkiye?nin Kentleşme Süreci
    12 Kent, Göç ve Gecekondu
    13 Kent Yoksulluğu
    14 Kent ve Suç
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Araş. Gör. Dr. Fatma Ceyda BAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Harris, C. D., Ullman, E. L. (2002), 20. Yüzyıl Kenti Der. B. Duru, A. Alkan, Ankara: İMGE Kitapevi Pirenne, H.(1994), Ortaçağ Kentleri, Çev. Ş. Karadeniz, İstanbu:l İletişim Yayınları BENJAMIN. Walter (1992), `XIX. Yüzyılın Başkenti Paris,?Pasajlar?, Çev. Ahmet Cemal;Istanbul: Yapı Kredi Y. Tılıç, H.R. ve Diğerleri (2011), Kent ve İnsan (2012), Anadolu Üniversitesi Yayınları,Yayın No:2418 Castells, M. (1997),, Kent, Sınıf, İktidar Çev. A. Erendil, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 209-216. Kıray, M., Kentleşme Yazıları, Bağlam Yayınları, İst.,105-119. George Simmel (2005), Şehir ve Cemiyet, Çev. Ahmet Aydoğan, İz Yayıncılık, İstanbul. Gönen, Z. (2008), ?Varoşların? zaptiyesi ya da Kent Yoksullarının Neoliberal Denetimi, Toplum Bilim, Aralık 2008, Bağlam Yayınları, İst.93-102
    Yardımcı Kitap *Aslanoğlu, R. (1998) "Kentlerin Kökeni Üzerine Bir Değerlendirme", Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (13-23). *Aslanoğlu, R. (1998) "Kent Kuramları İçinde İslam Kültürüne Ağırlık Veren Yaklaşımlar",Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (45-54). *Aslanoğlu, A. (1998) ?Kent Sosyolojisinde Yöntem Sorunları?,Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (55-62). *Aslanoğlu, A. (1998) ?Kentsel Ekolojik Kuram?, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (25-30). *Aslanoğlu, A. (1998) ?Kent Sosyolojisinde Yöntem Sorunları?,Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (62-74). *Şengül, T. (2001) ? Sınıf Mücadelesi ve Kent Mekanı?, Praksis, Sayı:2, Bahar,(9-31). *Gottdiener, M. (2001) ?Mekan Kuramı üzerine Tartışma?, Praksis, Sayı:2, Bahar,(248-269). *Şengül,Tarık.(2001). ? Türkiye?de Kentleşmenin İzlediği Yol Üzerine: Bir Dönemleme Girişimi?. Kentsel çelişki ve Siyaset. Demokrasi Kitaplığı.95-114. *Kıray, M. (1998) ? Modern Şehirlerin Gelişmesi ve Türkiye?ye Has Bazı Eğilimler? Kentleşme Yazıları.Bağlam Yay. (9-18) *Kıray, M. (1998) ? Azgelişmiş Ülkelerde Metropolitanlaşma Süreçleri? Kentleşme Yazıları.Bağlam Yay (152-167). *Tekeli, İ. (1989) ?Kentleşme, Kentlileşme ve Türkiye Deneyimi? Cumhuriyet Dönemi Türkiye Ansiklopedisi 5 İletişim yayınları (1224-1238). *Şengül, T. (1994) ?2000?li Yıllara Girerken Türk Kentleşme Yazını Üzerine Bir Değerlendirme? Dünyada ve Türkiye?de Sosyolojik Gelişmeler. Sosyoloji Derneği Yayınları: Ankara (467-477). *Kongar, E. (1982) " Kentleşen Gecekondular ya da Gecekondulaşan Kentler Sorunu",Kentle Bütünleşme. Türk.Gel. Vakfı Ortak.Sem.No:4 (23-46) *Kıray, M. (1998) ? Gecekondu.? Kentleşme Yazıları.Bağlam (90-104). *Ekonomi Forum (1996) Türkiye?de Gecekondu?nun 50.Yılı: Barınma İhtiyacından Kentsel Rant Ulaşımına Dönüşen Bir Sürecin Ekonomik, Siyasal ve Kültürel Boyutları. Fredrich Erbert Vakfı Yayınları. *Ayata, S. (?.) Toplumsal Çevre Olarak Gecekondu ve Apartman.. *Ayata, S. (1988) Kentsel Orta Sınıf Ailelerde Statü Yarışması ve Salon Kullanımı ? Toplum ve Bilim. 42 Yaz.(5-25). *Kentin Doğası, Harris, C. D., Ullman, E. L., 20. Yüzyıl Kenti(2002), Der. B. Duru, A. Alkan, İMGE Kitapevi, Ankara, 55-77. *?Kavramsal Kentler? Karşısında ?Sorunlu Kentler? Üçüncü Dünya Kenti Anlatılarının Yeniden Değerlendirilmesi, Şentürk, Y., Toplum Bilim, Aralık 2008, Bağlam Yayınları, İst. 13-29. *İstanbul: Metropoliten Kent, Kıray, M., Kentleşme Yazıları, Bağlam Yayınları, İst.,168-177. *20. Yüzyıl Kent Ütopyaları, Fishman,R., 20. Yüzyıl Kenti(2002), Der. B. Duru, A. Alkan, İMGE Kitapevi, Ankara, 107-126.
    Dersin Amacı Bu dersin temel amacı şehirlerin tarihsel oluşumunu, gelişimini ve kentsel yapı, kurum, aktor ve süreçlerin toplumsal temelini analiz etmektir
    Dersin İçeriği Dersin içeriği 14 haftalık program kapsamında belirtilmiştir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 5
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster