ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kent Sosyolojısı SOS206 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    7-Kent olgusunu tarihsel süreç içerisinde kavrayabilecektir.
    8-Kenti, doğal alanlar, işbölümü, rekabet, topluluk, nüfusun büyüklüğü, nüfusun yoğunluğu ve nüfusun çeşitliliği kavramlarıyla ifade eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6012525
    Rapor 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   139
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,63 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kent nedir? Kent sosyolojisi nedir? I
    2 Kent nedir? Kent sosyolojisi nedir? II
    3 Kentlerin doğuşu ve gelişimi I
    4 Kentlerin doğuşu ve gelişimi II
    5 modern kent- endüstri kenti I
    6 modern kent- endüstri kenti II
    7 kent kuramları I
    8 kent kuramları II
    9 küresel kent I
    10 küresel kent II
    11 Türkiye?nin Kentleşme Süreci
    12 Kent, Göç ve Gecekondu
    13 Kent Yoksulluğu
    14 Kent ve Suç
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ceyda BAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Harris, C. D., Ullman, E. L. (2002), 20. Yüzyıl Kenti Der. B. Duru, A. Alkan, Ankara: İMGE Kitapevi Pirenne, H.(1994), Ortaçağ Kentleri, Çev. Ş. Karadeniz, İstanbu:l İletişim Yayınları BENJAMIN. Walter (1992), `XIX. Yüzyılın Başkenti Paris,?Pasajlar?, Çev. Ahmet Cemal;Istanbul: Yapı Kredi Y. Tılıç, H.R. ve Diğerleri (2011), Kent ve İnsan (2012), Anadolu Üniversitesi Yayınları,Yayın No:2418 Castells, M. (1997),, Kent, Sınıf, İktidar Çev. A. Erendil, Bilim ve Sanat Yayınları, Ankara, 209-216. Kıray, M., Kentleşme Yazıları, Bağlam Yayınları, İst.,105-119. George Simmel (2005), Şehir ve Cemiyet, Çev. Ahmet Aydoğan, İz Yayıncılık, İstanbul. Gönen, Z. (2008), ?Varoşların? zaptiyesi ya da Kent Yoksullarının Neoliberal Denetimi, Toplum Bilim, Aralık 2008, Bağlam Yayınları, İst.93-102
    Yardımcı Kitap *Aslanoğlu, R. (1998) "Kentlerin Kökeni Üzerine Bir Değerlendirme", Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (13-23). *Aslanoğlu, R. (1998) "Kent Kuramları İçinde İslam Kültürüne Ağırlık Veren Yaklaşımlar",Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (45-54). *Aslanoğlu, A. (1998) ?Kent Sosyolojisinde Yöntem Sorunları?,Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (55-62). *Aslanoğlu, A. (1998) ?Kentsel Ekolojik Kuram?, Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (25-30). *Aslanoğlu, A. (1998) ?Kent Sosyolojisinde Yöntem Sorunları?,Kent, Kimlik ve Küreselleşme, ASA: Bursa (62-74).
    Dersin Amacı Bu dersin temel amacı şehirlerin tarihsel oluşumunu, gelişimini ve kentsel yapı, kurum, aktor ve süreçlerin toplumsal temelini analiz etmektir
    Dersin İçeriği Dersin içeriği 14 haftalık program kapsamında belirtilmiştir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster