Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Dr. Öğr. Üyesi Fatma Ceyda BAŞ
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Bal, H. (2002). Kent sosyolojisi. Fakülte Kitabevi, Isparta.
K2. Alver, K. (Ed.). (2012). Kent sosyolojisi. Çizgi Yayınevi, Konya.
K3. Saunders, P. (2013). Sosyal Teori, Kentsel Sosyoloji. Çev. Songül Doğrugetir, Ed. Nihal Ekin Erkan. İdeal Kültür Yayıncılık. İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin temel amacı şehirlerin tarihsel oluşumunu, gelişimini ve kentsel yapı, kurum, aktor ve süreçlerin toplumsal temelini analiz etmektir.
|
Dersin İçeriği
|
Kentlerin tarihi ve kent sosyolojisinin oluşumunun tartışılması, kentin diğer sosyal yapılarla ilişkisinin incelenmesi, mekanın ötesine geçerek kentsel ilişki ve anlamlara yönelik bir bakış açısının geliştirilmesi adına yapılan okumalar ve tartışmalar dersin içeriğini oluşturmaktadır.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
3
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
4
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
-
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
3
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
3
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
-
|