ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Iletısım Sosyolojısı SOS212 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gösterge, gösterilen, gösteren, metaphor, metonomi, paradigma, düzanlam, yananlam, mit, kod, geri bildirim, kitle, göstergebilim vb. gibi temel kavramları öğrenir.
    2-Kitle iletişim, ideoloji ve söylem kuramlarını kavrar ve tartışır
    3-Kitle iletişimin tarihsel gelişimi ve kuramların temellerini kavrar.
    4-Kuramlar kullanılarak reklamlar, televizyon programları, gazete ve internet gibi medya metinlerine yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   149
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,97 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 İletişim ve İletişim Sosyolojisi Nedir? K1
    2 Kitle İletişim ve Tarihsel Gelişimi I K2. 39-55
    3 Kitle İletişim ve Tarihsel Gelişimi II K2. 39-55
    4 Kitle İletşim Kuramları I K4. 120-199
    5 Kitle İletşim Kuramları II K4. 120-199
    6 Kitle İletşim Kuramları III K4. 120-199
    7 Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi K2. 161-180
    8 Medya ve İletişim I K3. 204-270
    9 Medya ve İletişim II K3. 204-270
    10 Enformasyon Çağı K4. 35-78
    11 İletişimin Ekonomi Politiği K2. 207-233
    12 Yeni Medya ve İletişim Teknolojileri K3. 279-295
    13 Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler K3. 298-330
    14 Türkiye?de Medya ve İletişim K5. 251-287
    Ön Koşul No
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları Dr. Öğr. Gör. Esra Demirkol Colosio
    Kaynaklar K1: Karaca, M. (2016). Sosyolojik Perspektiften İletişim, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57), 626-648. K2: Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar Modeller içinde, İletişim: İstanbul. K3: Bal, H. (2013). İletişim Sosyolojisi: Sosyal İletişim, Kitle İletişimi, Elektronik İletişim, Sentez Yayıncılık: Bursa. K4: Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul. K5: Aydeniz, H. (2015) Türkiye`de Medya ve İletişim Çalışmalarına İlişkin Bir Çerçeve ve Yeni Yönelimler (251-287), Sosyal Bilimlerde Yeni Eğilimler içinde, Lütfi Sunar (editör), Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul.
    Yardımcı Kitap YK1: Adorno W, T. (2009). Kültür Endüstrisi (çev. N. Ülner vd.). İstanbul: İletişim. YK2: Baudrillard, J. (1998) Simülakrlar ve Simülasyon (çev. O.Adanır). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. YK3: Baudrillard, J. (2001) Tam Ekran. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. YK4: Barthes, R. (2009). Göstergebilimsel Serüven. (çev. M. Rıfat, S. Rıfat). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. YK5: Sassure, F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri (çev. B. Vardar). İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları. YK6: Chomsky, N. (1995). Medya Denetimi (çev. Ş. Süer). İstanbul: Tüm Zamanlar Yayınları. YK7: Eglton, T. (2005). İdeoloji. (çev. M. Özcan). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. YK8: Küçük, M. (1999). Medya, İktidar, İdeoloji. İstanbul: Ark Yayınevi. YK9: Lull, James. (2001). Medya İletişim Kültür (çev. N. Güngör) Ankara: Vadi Yayınları. YK10: Mc Quail D., S. Windahl. (2005). İletişim Modelleri. Ankara: İmge. YK11: Oskay, U. (1993). Kitle İletişimim Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der Yayınları. YK12: Postman N.,S. Powers,(1992). Televizyon haberlerini İzlemek (çev. A. Tunç). İstanbul: Kavram Yayınları YK13: Schlesinger, P. (1994). Medya Devlet Ulus (çev. M. Küçük) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. YK14: Thomspson, J. B. (2008). Medya ve Modernite (çev. S. Öztürk) İstanbul: Kırmızı Yayınları. YK15: Üşür, S. S. (1997). İdeolojinin Serüveni, Ankara: İmge Yayınevi. YK16: Zizek, S. (2004). İdeolojinin Yüce Nesnesi (çev: T. Birkay). İstanbul: Metis Yayınları
    Dersin Amacı Dersin amacı kitle iletişim temel kavram, kuram ve tarihsel gelişimi, ve medya metinlerini analiz yöntemlerinin kavranmasını sağlamak; ve medyanın iktidarı, kitle ve medya arasındaki ilişki, ideoloji ve söylem kavramları dikkate alınarak kitle iletişime yönelik eleştirel bir bakış açısının geliştirilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği İletişim sosyolojisi, kitle iletişim araçları, küreselleşme, enformasyon çağı, tüketim toplumu
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 2
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 3
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster