Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
İletişim ve İletişim Sosyolojisi Nedir?
|
K1
|
2
|
Kitle İletişim ve Tarihsel Gelişimi I
|
K2. 39-55
|
3
|
Kitle İletişim ve Tarihsel Gelişimi II
|
K2. 39-55
|
4
|
Kitle İletşim Kuramları I
|
K4. 120-199
|
5
|
Kitle İletşim Kuramları II
|
K4. 120-199
|
6
|
Kitle İletşim Kuramları III
|
K4. 120-199
|
7
|
Frankfurt Okulu ve Kültür Endüstrisi
|
K2. 161-180
|
8
|
Medya ve İletişim I
|
K3. 204-270
|
9
|
Medya ve İletişim II
|
K3. 204-270
|
10
|
Enformasyon Çağı
|
K4. 35-78
|
11
|
İletişimin Ekonomi Politiği
|
K2. 207-233
|
12
|
Yeni Medya ve İletişim Teknolojileri
|
K3. 279-295
|
13
|
Yeni Medya ve Toplumsal Hareketler
|
K3. 298-330
|
14
|
Türkiye?de Medya ve İletişim
|
K5. 251-287
|
Ön Koşul
|
No
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Şahin DOĞAN
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
Dr. Öğr. Gör. Esra Demirkol Colosio
|
Kaynaklar
|
K1: Karaca, M. (2016). Sosyolojik Perspektiften İletişim, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57), 626-648.
K2: Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar Modeller içinde, İletişim: İstanbul.
K3: Bal, H. (2013). İletişim Sosyolojisi: Sosyal İletişim, Kitle İletişimi, Elektronik İletişim, Sentez Yayıncılık: Bursa.
K4: Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul.
K5: Aydeniz, H. (2015) Türkiye`de Medya ve İletişim Çalışmalarına İlişkin Bir Çerçeve ve Yeni Yönelimler (251-287), Sosyal Bilimlerde Yeni Eğilimler içinde, Lütfi Sunar (editör), Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK1: Adorno W, T. (2009). Kültür Endüstrisi (çev. N. Ülner vd.). İstanbul: İletişim.
YK2: Baudrillard, J. (1998) Simülakrlar ve Simülasyon (çev. O.Adanır). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
YK3: Baudrillard, J. (2001) Tam Ekran. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
YK4: Barthes, R. (2009). Göstergebilimsel Serüven. (çev. M. Rıfat, S. Rıfat). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
YK5: Sassure, F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri (çev. B. Vardar). İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları.
YK6: Chomsky, N. (1995). Medya Denetimi (çev. Ş. Süer). İstanbul: Tüm Zamanlar Yayınları.
YK7: Eglton, T. (2005). İdeoloji. (çev. M. Özcan). İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
YK8: Küçük, M. (1999). Medya, İktidar, İdeoloji. İstanbul: Ark Yayınevi.
YK9: Lull, James. (2001). Medya İletişim Kültür (çev. N. Güngör) Ankara: Vadi Yayınları.
YK10: Mc Quail D., S. Windahl. (2005). İletişim Modelleri. Ankara: İmge.
YK11: Oskay, U. (1993). Kitle İletişimim Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der Yayınları.
YK12: Postman N.,S. Powers,(1992). Televizyon haberlerini İzlemek (çev. A. Tunç). İstanbul: Kavram Yayınları
YK13: Schlesinger, P. (1994). Medya Devlet Ulus (çev. M. Küçük) İstanbul: Ayrıntı Yayınları.
YK14: Thomspson, J. B. (2008). Medya ve Modernite (çev. S. Öztürk) İstanbul: Kırmızı Yayınları.
YK15: Üşür, S. S. (1997). İdeolojinin Serüveni, Ankara: İmge Yayınevi.
YK16: Zizek, S. (2004). İdeolojinin Yüce Nesnesi (çev: T. Birkay). İstanbul: Metis Yayınları
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı kitle iletişim temel kavram, kuram ve tarihsel gelişimi, ve medya metinlerini analiz yöntemlerinin kavranmasını sağlamak; ve medyanın iktidarı, kitle ve medya arasındaki ilişki, ideoloji ve söylem kavramları dikkate alınarak kitle iletişime yönelik eleştirel bir bakış açısının geliştirilmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
İletişim sosyolojisi, kitle iletişim araçları, küreselleşme, enformasyon çağı, tüketim toplumu
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
2
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
4
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
4
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
4
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
4
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
3
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
5
|