ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Iletısım Sosyolojısı SOS212 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gösterge, gösterilen, gösteren, metaphor, metonomi, paradigma, düzanlam, yananlam, mit, kod, geri bildirim, kitle, göstergebilim vb. gibi temel kavramları tanımlar.
    2-Kitle iletişim kuramlarını karşılaştırır.
    3-Reklamlar, televizyon programları, gazete ve internet gibi medya metinlerini sosyolojik bakış açısıyla analiz eder.
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Öğretim Görevlisi Dr. Esra Demirkol Colosio
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1.Karaca, M. (2016). Sosyolojik Perspektiften İletişim, Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 15(57), 626-648. K2. Özçetin, B. (2018). Kitle İletişim Kuramları: Kavramlar, Okullar Modeller içinde, İletişim: İstanbul. K3. Bal, H. (2013). İletişim Sosyolojisi: Sosyal İletişim, Kitle İletişimi, Elektronik İletişim, Sentez Yayıncılık: Bursa. K4. Castells, M. (2008). Enformasyon Çağı: Ekonomi, Toplum ve Kültür, Birinci Cilt: Ağ Toplumunun Yükselişi, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları: İstanbul. K5. Aydeniz, H. (2015). Türkiye`de Medya ve İletişim Çalışmalarına İlişkin Bir Çerçeve ve Yeni Yönelimler (251-287), Sosyal Bilimlerde Yeni Eğilimler içinde, Lütfi Sunar (editör), Nobel Akademik Yayıncılık: İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı kitle iletişim temel kavram, kuram ve tarihsel gelişimi, ve medya metinlerini analiz yöntemlerinin kavranmasını sağlamak; ve medyanın iktidarı, kitle ve medya arasındaki ilişki, ideoloji ve söylem kavramları dikkate alınarak kitle iletişime yönelik eleştirel bir bakış açısının geliştirilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Bu ders, iletişim sosyolojisi, kitle iletişim araçları, küreselleşme, enformasyon çağı, tüketim toplumu kavramlarını içermektedir.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster