ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Iletısım Sosyolojısı SOS212 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Gösterge, gösterilen, gösteren, metaphor, metonomi, paradigma, düzanlam, yananlam, mit, kod, geri bildirim, kitle, göstergebilim vb. gibi temel kavramları öğrenir
    2-Kitle iletişim, ideoloji ve söylem kuramlarını kavrar ve tartışır
    3-Kitle iletişimin tarihsel gelişimi ve kuramların temellerini kavrar.
    4-kuramlar kullanılarak reklamlar, televizyon programları, gazette ve internet gibi medya metinlerine yönelik eleştirel bakış açısı geliştirir
    5-Modern kapitalist toplumda iletişim medyasının rolünü ortaya koyar
    6-Medya metinlerinin içerik ve söylem analizlerini öğrenir ve uygular
    7-Modern dünyada medyanın rolünü ve bilgi toplumu, küreselleşme ve medya arasındaki ilişkiyi tartışır
    Ön Koşul No
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Associate Professor Yonca ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Bal, H. (2009). İletişim Üzerine Sosyolojik Yaklaşımlar. Isparta: Fakülte Kitabevi Baran, A. G. (1997) İletişim Sosyolojisi. Ankara. Fiske, J. (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş. İstanbul: Bilim Sanat. Hall, S. (2003). Söylem ve İdeoloji. İstanbul: Su. Mutlu, E. (2005). Kitle İletişim Kuramları. Ankara: Ütopya Köse, H. (2006). İletişim sosyolojisi temel kavramlar antolojisi. İstanbul: Yirmidört yayınları Fiske, J. (2006). Popüler Kültürü Anlamak. İstanbul: Bilim Sanat
    Yardımcı Kitap Adorno W, T. (2009). Kültür Endüstrisi (çev. N. Ülner vd.). İstanbul: İletişim. Baudrillard, J. (1998) Simülakrlar ve Simülasyon (çev. O.Adanır). İzmir: Dokuz Eylül Yayınları. Baudrillard, J. (2001) Tam Ekran. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Barthes, R. (2009). Göstergebilimsel Serüven. (çev. M. Rıfat, S. Rıfat). İstanbul: Yapı Kredi Yayınları. Sassure, F. (1998). Genel Dilbilim Dersleri (çev. B. Vardar). İstanbul: Multilingual Yabancı Dil Yayınları. Chomsky, N. (1995). Medya Denetimi (çev. Ş. Süer). İstanbul: Tüm Zamanlar Yayınları. Eglton, T. (2005). İdeoloji. (çev. M. Özcan). İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Küçük, M. (1999). Medya, İktidar, İdeoloji. İstanbul: Ark Yayınevi. Lull, James. (2001). Medya İletişim Kültür (çev. N. Güngör) Ankara: Vadi Yayınları. Mc Quail D., S. Windahl. (2005). İletişim Modelleri. Ankara: İmge. Oskay, U. (1993). Kitle İletişimim Kültürel İşlevleri. İstanbul: Der Yayınları. Postman N.,S. Powers,(1992). Televizyon haberlerini İzlemek (çev. A. Tunç). İstanbul: Kavram Yayınları Schlesinger, P. (1994). Medya Devlet Ulus (çev. M. Küçük) İstanbul: Ayrıntı Yayınları. Thomspson, J. B. (2008). Medya ve Modernite (çev. S. Öztürk) İstanbul: Kırmızı Yayınları. Üşür, S. S. (1997). İdeolojinin Serüveni, Ankara: İmge Yayınevi. Zizek, S. (2004). İdeolojinin Yüce Nesnesi (çev: T. Birkay). İstanbul: Metis Yayınları
    Dersin Amacı Dersin amacı kitle iletişim temel kavram, kuram ve tarihsel gelişimi, ve medya metinlerini analiz yöntemlerinin kavranmasını sağlamak; ve medyanın iktidarı, kitle ve medya arasındaki ilişki, ideoloji ve söylem kavramları dikkate alınarak kitle iletişime yönelik eleştirel bir bakış açısının geliştirilmesini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği İletişim sosyolojisi, iletişim sosyolojisi alanları, kitle iletişim araçlarının sosyolojik boyutu arasındaki ilişki dersin ana konusudur. Kitle iletişim kavramının ortaya çıkışı ve yarattığı toplumsal dönüşümler ile bu bağlamda kitle iletişim kavramı ve kitle iletişim araştırmalarının tarihsel gelişimi kısaca ele alınmakta ve kitle iletişimine, kimliğine ve temsiline liberal ve eleştirel yaklaşımlar ele alınmaktadır. Medya, küreselleşme ve tüketim toplumu, tartışılacaktır.
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster