ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Toplumsal Tabakalasma ve Sınıf Ilıskılerı SOS303 GÜZ 3+0 Fakülte Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanılması
    2-Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirilmesi
    3-Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olma
    4-Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirilmesi
    5-Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurma
    6-Eleştirel düşünme yeteneği kazanma
    7-Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanma
    8-Disiplinler arası perspektif geliştirme
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Dr. Öğretim Üyesi Hakkı Kalaycı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Anthony Giddens, İleri Toplumların Sınıf Yapısı, Birey Yayınları, 1999. Brayn Turner, Eşitlik, Dost Kitabevi, 1997. Balibar, Etienne ve Wallerstein, Immanuel. Irk, Ulus, Sınıf: Belirsiz Kimlikler,Metis Yayınları, 1993.
    Yardımcı Kitap Suğur, Serap, Türkiye’de Tabakalaşma ve Toplumsal Eşitsizlik , (Ed.) Zerrin Sungur, Türkiye’nin Toplumsal yapısı, Anadolu üniversitesi yayınları, 2009.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı, toplumsal tabakalaşmanın temel klasik ve modern açıklamalarını tanıtmak ve sosyal, ekonomik ve politik eşitsizliklerin nedenini sınıf, toplumsal cinsiyet ve ırk/etnisite kavramları üzerinden tartışmaktır.
    Dersin İçeriği Toplumsal tabakalaşma ve eşitsizlik ile ilgili temel kuramları ve kavramları taetışılması ve farklı tarihsel süreçlerde ortaya çıkan tabakalaşma sistemlerini tanımlanması,Toplumsal tabakalaşma kuramlarını ve sınıflar ve temel özellikleri ile günümüz modellerini tartışmak
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster