ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nıcelıksel Arastırma Yontemlerı SOS305 GÜZ 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanılması
    2-Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanılması
    3-Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurma
    4-Eleştirel düşünme yeteneği kazanma
    5-Eleştirel düşünme yeteneği kazanma
    6-Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanma
    7-Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanma
    10-Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanılması
    11-Kendi başına araştırma yapabilme becerisinin kazanılması
    12-Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirilmesi
    13-Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirilmesi
    14-Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirilmesi
    15-Sosyolojik düşünme kapasitesinin geliştirilmesi
    16-Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olma
    17-Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olma
    18-Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olma
    19-Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olma
    20-Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirilmesi
    21-Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirilmesi
    22-Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirilmesi
    23-Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesinin geliştirilmesi
    24-Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurma
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   146
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,87 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Giriş: Dersin içeriği, temel kavramlar
    2 Nicel araştırma Yöntemleri
    3 Nicel Araştırmalarda Bilimsel Araştırma Süreci: Araştırma Konusunun Seçimi, Konunun Daraltılması ve Problemin ya da Araştırma Sorusunun Oluşturulması
    4 Literatür Tarama ve Teknikleri
    5 Varsayım, Önerme ve Kavram; İşlemselleştirme, Değişken ve Hipotezin Kurulması
    6 Araştırma Yöntem ve Teknikleri Türleri ve Seçimi, Ölçme Aracı Geliştirme
    7 Araştırma Evreni, örneklemi Seçimi ve Ölçülmesi, Güvenirlik ve Geçerlik Türleri ve Test Edilmesi
    8 Nicel Veri Toplama ve Analiz: Deneysel Araştırma
    9 Nicel Veri Toplama ve Analiz: Tarama Araştırması
    10 Nicel Veri Toplama ve Analiz: Tepkisiz Araştırma ve İkincil Analiz
    11 Nicel Verilerin Çözümlenmesi: Veri Girişi, Kodlama ve İstatistiksel Analiz
    12 Nicel Verilerin Çözümlenmesi: Veri Girişi, Kodlama ve İstatistiksel Analiz
    13 Nicel Verilerin Yorumlanması
    14 Araştırma Raporunun Hazırlanması
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Neuman, W. L. (2006). Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar Cilt I, II. (çev. S. Özge). İstanbul: Yayın Odası. Suğur, N. (ed.) (2009). Sosyolojide Araştırma Yöntem ve Teknikleri. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Yayınları.
    Yardımcı Kitap Altunışık, R., Coşkun, R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2010) Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri, SPSS Uygulamalı, Adapazarı: Sakarya Yayıncılık. Bailey, K. D. (1987). Methods of Social Research. New York, London: The Free Press. Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal Bilimler için Veri Analizi Elkitabı. Ankara: Pegem Yayıncılık. Geray, H. (2006). Toplumsal Araştırmalarda Nicel ve Nitel Yöntemlere Giriş. Ankara: Siyasal Kitabevi. Gökçe, B. (1992). Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Savaş Yayınları. Güven, S. (2001). Toplumbiliminde Araştırma Yöntemleri. Bursa: Ezgi Kitabevi. İslamoğlu, A.H. (2009). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. İstanbul: Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş. Kuş, E. (2003). Nicel-Nitel Araştırma Teknikleri. Ankara: Anı Yayıncılık. Lin, N. (1976). Foundations of Social Research. USA: Mc Graw-Hill. Özcan, Y. Z. (2003). Sosyolojide Araştırma Metodları (içinde İ. Sezal (ed.) Sosyolojiye Giriş. Ankara: Martı Kitabevi, ss: 49-78. Punch, K.F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş: Nicel ve Nitel Yaklaşımlar (çev.D.Bayrak, H.B.Aslan, Z.Akyüz). Ankara: Siyasal Kitabevi. Türkdoğan, O. (2009). Bilimsel Araştırma Metodolojisi. İstanbul: Timaş Yayınevi.
    Dersin Amacı Bu ders sosyolojide kullanılan niceliksel araştırma yöntem ve tekniklerine özgü, araştırma konusunun seçiminden rapor yazımına kadar olan süreci öğreterek öğrencinin niceliksel sosyolojik araştırma yapabilecek düzeye getirmektir.
    Dersin İçeriği Niceliksel araştırma yöntemleri, konu seçimi, konuyu sınırlandırma, literatür taraması, evren ve örneklem seçimi, hipotez oluşturma, verilerin analizi ve yorumlanması, araştırma raporunun hazırlanması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster