ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Tarıh Sosyolojısı SOS323 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Tarih ile sosyoloji arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
    2-Tarih ile diğer toplumsal kurumlar arasındaki ilişkinin öğrenilmesi
    3-Comte`un tarihi yönteminin öğrenilmesi
    4-Marks`ın tarihi yönteminin öğrenilmesi
    5-Durkheim`in tarihi yönteminin öğrenilmesi
    6-Weber`in tarihi yönteminin öğrenilmesi
    7-Medeniyetlerin yükseliş ve çöküşlerine etki eden faktörlerin öğrenilmesi
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   146
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,87 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tarih ve sosyoloji ilişkisi
    2 Tarih ve toplum tipleri, tarih ve antropoloji, tarih ve ekonomi, tarih ve siyaset, tarih ve din
    3 Tarih ve toplumsal kurumların çakıştığı alanlar
    4 Teokratik tarih anlayışı, materyalist tarih anlayışı, pozitivist tarih anlayışı
    5 İdealist tarih anlayışı, ampirisist tarih anlayışı
    6 Hümanist ve evrimci tarih anlayışları
    7 Hümanist ve evrimci tarih anlayışları,
    8 Comte`da, tarihi metot
    9 Marks`ın tarihi metotu,
    10 Durkheim`de tarihi metot
    11 Weber`de tarihi metot
    12 Tarihselcilik, tarih bilinci, toplumsal hafıza
    13 Kültür, milli kültür, milli kimlik, tarih ve toplumsal kurumlar,
    14 Sosyal tarih, medeniyetlerin kuruluş ve yıkılışlarına etki eden temel faktörler
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Kocpol , Theda , (ed), Tarihsel Sosyoloji, (ed), Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999 Özdalga , Elisabeth (ed), Tarihsel Sosyoloji, Doğubatı Yayınları, İstanbul, 2009
    Yardımcı Kitap Türkdoğan ,Orhan ,Türk Tarihinin Sosyolojisi, Turan Yayıncılık, İstanbul, 1996 Togan , A.Zeki Velidi Tarihte Usul, Enderun Kitabevi,İstanbul, 1985 Braudel,Fernand Tarih Üzerine Yazılar, İmge Kitabevi, Ankara, 1992 Hobsbawn , EriC,Tarih Üzerine, Çev: Osman Akınhay, Bilim Ve Sanat Yayınları, Ankara, 1998 Karpat , Kemal,Osmanlı ve Dünya, Hazırlayan, Ufuk Kitabevi, İstanbul, 2006 Mills , , C.Wright , Toplumbilimsel Düşün, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 1979 Sevinç , Necdet, Osmanlılarda Sosyo-Ekonomik Yapı, Kutsun Yayınevi, İstanbul, 1978 Guryeviç , Aron, Ortaçağ Avrupasında Birey, Aron, Afa Yayıncılık, İstanbul, 1995 Gurvitch , Georges , Sosyoloji ve Felsefe, Değişim Yayınları, İstanbul, 1985
    Dersin Amacı Tarih ile sosyoloji arasındaki ortak noktalar, tarih ve diğer disiplinler, farklı tarih yöntemleri, Comte, Marks, Durkheim ve Weber?in tarihi metotlarının kavratılması, tarihselcilik, medeniyetlerin kuruluş ve yıkılışlarına etki eden faktörlerin öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Bir bilim dalı olarak tarih sosyolojisinin konusu, tarih ile sosyolojinin ortak noktaları, tarih ve diğer disiplinler,tarih ve toplumsal kurumlar, değişik tarih anlayışları, Comte, Marks, Durkheim ve Weber?in tarihi metotları, medeniyetlerin kuruluş ve yıkılışlarına etki eden faktörler? oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 5
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster