ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Pazarlama Sosyolojısı SOS325 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Pazarlama Sosyolojisi alanındaki kavramlarının bilgisine sahip olma
    2-Pazarlama olgusuna sosyolojik olarak yaklaşabilmek
    3-Pazarlama konusunu toplumsal yapı ile ilişkilendirebilmek
    4-Pazarlama ile toplumsal sınıf ve tabaka arasındaki ilişkiyi anlamak
    5-Tüketimciliğin bir toplumsal olgu olarak anlamak
    6-İnsan ilişkileri ve iletişim biçimlerini anlamak
    7-Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanma
    8-Disiplinler arası perspektif geliştirme
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0100
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Pazarlama ve sosyoloji ilişkisi
    2 Pazarlama ile ilgili sosyolojik kavramlar
    3 Pazarlama ve toplumsal yapı ilişkisi
    4 Pazarlama ile toplumsal sınıf ve tabaka arasındaki ilişki
    5 tüketim ve tüketicilik
    6 İnsan ilişkileri ve iletişim biçimlerini
    7 İhtiyaçlar, birey ve toplum
    8 Etik
    9 İmaj yönetimi ve müşteri
    10 Sosyal sorumluluk
    11 Reklam ve pazarlama
    12 Moda ve giyim
    13 Kitle iletişim araçları
    14 Siyasal pazarlama
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Zorlu, Abdulkadir, Tüketim Sosyolojisi, Glocal Yayınları, 2006 Martineau, Pierre, Toplumsal Sınıflar ve Harcamaca Davranışları, 1958 Torun, İshak, Müşteri Memnuniyeti Eğitimi Ders Notları. Babacan, Muazzez ve Ferah Onat, Modern Pazarlama Perspektifi, Cihat Polat vd., Pazarlama Sosyolojisi, 2006
    Yardımcı Kitap 1. Yeygel ,Sinem, ?Postmodern Toplumsal Yapının Pazarlamaya Getirdiği Yeni Boyut: Topluluk Pazarlaması?, Bilig, 2006
    Dersin Amacı Öğrencilere pazarlama disiplininin temel kavramlarını tanıtmak, pazarlama konularının sosyolojik kuramları bağlamında ele alabilmek ve sosyoloji birikiminin pazarlamada nasıl kullanılacağını analiz etmek.
    Dersin İçeriği Dersin içeriği 14 haftalık program kapsamında belirtilmiştir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster