ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Dın Sosyolojısı SOS304 BAHAR 3+0 Z 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bu dersi alan öğrenciler, din ve toplum arasındaki karşılıklı etkileşimi öğrenir.
    2-Dinin diğer toplumsal kurumlarla olan ilişkisini öğrenir.
    3-Dini tecrübenin ifade şekilleri öğrenir.
    4-Din sosyolojisindeki farklı yöntemleri öğrenir.
    5-Din ve toplumsal değişmeyi öğrenir.
    6-Din ve sekülerleşmeyi öğrenir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14114
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4014040
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016060
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   156
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,2 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Din Sosyolojisinin Konusu
    2 Din Sosyolojisinin Metotları
    3 Din Ve Toplum İlişkileri
    4 Dini Tecrübenin İfade Şekilleri
    5 Din Sosyolojisinin Tarihçesi
    6 Fonksiyonel Din Sosyolojisi: Emile Durkheim
    7 Sistematik Din Sosyolojisi: Max Weber
    8 Tipolojik Din Sosyolojisi: Joachim Wach
    9 Morfolojik Din Sosyolojisi: Gabriel Le Bras
    10 Tarihsel Din Sosyolojisi: Gustav Mensing
    11 Fenomenolojik Din Sosyolojisi: Peter Berger
    12 Toplumsal Gruplaşma Ve Din , Dini Liderler Ve Karizma
    13 Yirminci Yüzyılın İkinci Yarısında Din Sosyolojisi
    14 İslam Dünyasında Ve Türkiye`de Din Sosyolojisi Çalışmaları
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Şahin DOĞAN
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Akyüz Niyazi Ve İhsan Çapçıoğlu (Edit) (2011), Ana Başlıklarıyla Din Sosyolojisi, 3.Baskı, Ankara :Gündüz Eğitim Ve Kültür Yayıncılık
    Yardımcı Kitap Aktay, Yasin Ve M.E.Köktaş.(Edit)(1988). Din Sosyolojisi, 2. Baskı, Ankara: Vadi Yayınları Berger, Peter.(1993). Dinin Sosyal Gerçekliği, Çev. Ali Çoşkun, İstanbul: İnsan Yayınları. Brian, Morris.(2004). Din Üzerine Antropolojik İncelemeler Bir Giriş Metni, Çev. Tayfun Atalay, Ankara: İmge Kitabevi. Allport,Gordon W.( 2004 ). Birey ve Dini, Çev. Bilal Sambur, Ankara: Elis Yayınları. Beit-Hallahmi, Benjamin, Michael Argyle.(1997). The Psychology of Religious Behavior, Belief And Experience, London and New York. Durkheim, Emile (2005), Dini Hayatın İlkel Biçimleri,Çev. Fuat Aydın, İstanbul: Ataç Yayınları Er, İzzet, Din Sosyolojisi, Akçağ Yayınları, Ankara, 1998 Freyer, Hans, Din Sosoyolojisi. (1964 ).Çev. Turgut Kalpsüz, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Günay Ünver.(2000), Din Sosyolojisi, 3. Baskı, İstanbul: İnsan Yayınları Günay, Ünver.( 1987 ) .?Modern Sanayi Toplumlarında Din: I-II?, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fak. Dergisi, Kayseri, 4:29?58. Hökelekli, Hayati,(2006). Dindarlık Olgusu, Sempozyum Tebliğ Ve Müzakereleri, Bursa: Kurav Yayınları. İbn-i Haldun. (1986). Mukaddime, Çev. Zakir Kadiri Ugan, İstanbul: Milli Eğitim Basımevi. Kehrer, Günter.( 1992 ).Din Sosyolojisi, Çev. Semahatyüksel, İstanbul: Kubbealtı
    Dersin Amacı Bu dersin amacı din ve toplum arasındaki ilişkileri, dini tecrübenin ifade şekillerini, din sosyolojisindeki metotları, dinin diğer toplumsal kurumlarla olan ilişkisini, din sosyolojisindeki farklı yaklaşımları, dini gruplar, din ve toplumsal değişim, din ve sekülerleşme gibi konuları öğretme olarak belirtilebilir.
    Dersin İçeriği -
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 3
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 3
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 2
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 4
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster