ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Nıtelıksel Arastırma Yontemlerı SOS306 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Niteliksel araştırma yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur.
    2-Sosyolojik düşünme kapasitesini geliştirir.
    3-Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
    4-Tekil sosyal olaylarla sosyal teori arasında ilişki kurma kapasitesini geliştirir.
    5-Tarihsel olay ve olgularla güncel olan arasında bağlantı kurar.
    6-Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
    7-Sosyal olgu ve olayları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisi kazanır.
    8-Disiplinler arası bakış açısı edinir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   136
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,53 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Nitel araştırma nedir?
    2 Nitel araştırma türleri
    3 Nitel vaka(durum) çalışması
    4 Etnografya
    5 Araştırmanın desenlenmesi ve örneklem seçimi
    6 Nitel verilerin toplanması
    7 Görüşme çeşitleri
    8 Görüşmelerin etkin yönetimi
    9 Katılımcı gözlem
    10 Dökümanlardan verilerin toplanması
    11 Nitel verilerin analizi
    12 içerik analizi ve analitik tüme varım
    13 Nitel araştırmalarda geçerlik güvenirlik ve etik
    14 Nitel araştırma raporunun yazılması
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç.Dr. Şahin Doğan
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Merriam, Saharan, B. (2013).Nitel Araştırma Desen ve Uygulama İçin Bir Rehber,Çeviri Editörü:Selahattin Turan, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım.
    Yardımcı Kitap Creswell, J.W. Nitel Araştırma Yöntemleri,Beş Yaklaşıma Göre Nitel Araştırmma Ve Araştırma Desenleri, Çeviri Editörleri: Mesut Bütün ve Selçuk Beşir Demir,Ankara: Siyasal Kitabevi Neuman, W. L. (2007), Toplumsal Araştırma Yöntemleri: Nitel ve Nicel Yaklaşımlar, Çev. S. Özge, Yayın Odası Yayıncılık: İstanbul. Punch,K.F. (2005). Sosyal Araştırmalara Giriş, Nicel ve Nitel Yaklaşımlar., Ankara: Siyasal Kitabevi. Yıldırıl, A. ve Hasan Şimşek, (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri, Ankara: Seçkin Yay. Emerson, R. M., Fretz, R. I., Shaw, L. L. (2008), Bütün Yönleriyle Alan Çalışması: Etnografik Alan Notları Yazımı, Çev. A. Erkan Koca, Ankara:Birleşik Yayınlar. Thomson, P. (1999), Geçmişin Sesi: Sözlü Tarih, Çev. Ş. Layıkel,İstanbul: Tarih Vakfı, Caunce, S. (2001), Sözlü Tarih ve Yerel Tarihçi: Sözlü Tarih, Çev. B. B. Can ve A. Yalçınkaya, İstanbul:Tarih Vakfı.
    Dersin Amacı Nitel araştırma yönteminin kavramları, özellikleri, tarihçesi, kullanım alanları, nicel yöntem ile karşılaştırılması, nitel analiz yöntemi ve veri analizi, nitel araştırma raporunun yazılması ve sunulması dersin amacını oluşturmaktadır.
    Dersin İçeriği Nitel araştırma türleri, nitel araştırma desenini hazırlanması, verilerin toplanması, veri analizi, nitel analiz türleri, geçerlik, güvenirlik ve etik, araştırma raporunun yazılması bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 3
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 3
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster