Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kuramlar ve kitle iletişim çalışmaları
|
|
2
|
Kitle kültürü ve kitle toplumunun yükselişi ve Fordist dönem
|
|
3
|
Medya ve toplum üzerine erken dönem yaklaşımlar /Ampirisizm
|
|
4
|
İletişim Modelleri /Medya Kuramlarında Genel Temalar
|
|
5
|
Erken Dönem İletişim Modelleri
|
|
6
|
Markist Medya Kuramı/ Güç, İktidar, Ideoloji
|
|
7
|
Eleştirel Kuram ve Frankfurt Okulu
|
|
8
|
Feminizm ve medya tartışmaları
|
|
9
|
Medyanın Ekonomi Politiği
|
|
10
|
Kültürel Çalışmalar
|
|
11
|
İletişim ve Göstergebilim. Sanat ve göstergebilim ilişkisi, sanat ve iletişim, işlevsel dil bilim ve göstergebilim
|
|
12
|
Göstergebilim Kuramlarına Genel Bir Bakış Göstergeler kuramının doğuşu, ABD göstergebilimi, Avrupa göstergebilimi, Göstergebilimsel çözümleme yöntemi
|
|
13
|
Televizyon ve Görsel Okur Yazarlık Tür kavramı, televizyon kişiliği, sosyo ekonomik ve kültürel faktörler
|
|
14
|
Querr teori ve medya tartışmaları
|
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
4
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
3
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
4
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
3
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
4
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
4
|