ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Medya Metınlerının Kulturel Analızı SOS310 BAHAR 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Yüksek kalitede moda ürünlerinin üretiminde gerekli olan malzeme, kullanım ve bilgi becerisini endüstrinin beklentileri doğrultusunda uygular
    2-Geleceğe yönelik profesyonel bir kariyer için girişimcilik ve yönetim becerilerini geliştirir
    3-Moda ve Tekstil Tasarımı alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar tabanlı bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır
    4-Akademik ve tasarım araştırmalarına süregiden bir analitik ve profesyonel yaklaşım geliştirir.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014545
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   149
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,97 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Kuramlar ve kitle iletişim çalışmaları
    2 Kitle kültürü ve kitle toplumunun yükselişi ve Fordist dönem
    3 Medya ve toplum üzerine erken dönem yaklaşımlar /Ampirisizm
    4 İletişim Modelleri /Medya Kuramlarında Genel Temalar
    5 Erken Dönem İletişim Modelleri
    6 Markist Medya Kuramı/ Güç, İktidar, Ideoloji
    7 Eleştirel Kuram ve Frankfurt Okulu
    8 Feminizm ve medya tartışmaları
    9 Medyanın Ekonomi Politiği
    10 Kültürel Çalışmalar
    11 İletişim ve Göstergebilim. Sanat ve göstergebilim ilişkisi, sanat ve iletişim, işlevsel dil bilim ve göstergebilim
    12 Göstergebilim Kuramlarına Genel Bir Bakış Göstergeler kuramının doğuşu, ABD göstergebilimi, Avrupa göstergebilimi, Göstergebilimsel çözümleme yöntemi
    13 Televizyon ve Görsel Okur Yazarlık Tür kavramı, televizyon kişiliği, sosyo ekonomik ve kültürel faktörler
    14 Querr teori ve medya tartışmaları
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Doktor Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Medya Metinlerini Çözümlemek, Ümit Atabek/ Gülseren Şendur Atabek, Siyasal Kitabevi,2007 Medyada Gerçekliğin İnşası & Türk Medya Söylemine Eleştirel Bir Bakış, İsmet Parlak Çizgi Kitabevi, 2009 Küreselleşen Medya: İktidar ve Mücadele, Alanı, Yard. Doç. Dr. Güliz Uluç, Anahtar Kitaplar Yayınevi,2009 Medya ve Oryantalizm & Yabancı, Farklı ve Garip...Öteki, Yard. Doç. Dr. Güliz Uluç, Anahtar Kitaplar Yayınevi,2008.
    Yardımcı Kitap Mattelart & Mattelart, Theories of Communication, s. 5/11 Mc Quail, Mass Communication Theory, s.68/76 ve 86/94. Hypodermic Needle, agenda setting, gatekeeping, uses and gratification and the spiral of silence, S. Trenholm, Making Through Communication, s.296/331.
    Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencileri, medya metinlerinin analiz edilmesinde kullanılan semiyotik, eleştirel iletişim kuramı, sosyolojik analiz, psikanalisttik eleştiri ve kültürün ekonomi politiği gibi teorik çerçevelerle tanıştırmaktır.
    Dersin İçeriği Kitle iletişim süreçlerindeki gelişmeler ve bu süreçlerin tarihsel konjonktürleri arasındaki ilişkileri tartışabilecektir Temel kitle iletişim modellerini tanımlayabilecektir Temel itle iletişim kuramlarını ve bu kuramların güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecektir Ders kapsamında işlenen iletişim kuramları perspektifinden medya toplum ilişkisini tartışabilecektir Ders kapsamında işlenen iletişim kuramlarını farklı medya metinlerinin analizine uygulayabilecektir Medya metinlerinin analizinde, iletişim alanına ait uygun terminolojiden faydalanabilecektir Akademik dilde bir ödev yazabilecek beceriyi sergileyebilecektir.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 3
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 3
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 3
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 4
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster