Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Kuramlar ve kitle iletişim çalışmaları
|
|
2
|
Kitle kültürü ve kitle toplumunun yükselişi ve Fordist dönem
|
|
3
|
Medya ve toplum üzerine erken dönem yaklaşımlar /Ampirisizm
|
|
4
|
İletişim Modelleri /Medya Kuramlarında Genel Temalar
|
|
5
|
Erken Dönem İletişim Modelleri
|
|
6
|
Markist Medya Kuramı/ Güç, İktidar, Ideoloji
|
|
7
|
Eleştirel Kuram ve Frankfurt Okulu
|
|
8
|
Feminizm ve medya tartışmaları
|
|
9
|
Medyanın Ekonomi Politiği
|
|
10
|
Kültürel Çalışmalar
|
|
11
|
İletişim ve Göstergebilim. Sanat ve göstergebilim ilişkisi, sanat ve iletişim, işlevsel dil bilim ve göstergebilim
|
|
12
|
Göstergebilim Kuramlarına Genel Bir Bakış Göstergeler kuramının doğuşu, ABD göstergebilimi, Avrupa göstergebilimi, Göstergebilimsel çözümleme yöntemi
|
|
13
|
Televizyon ve Görsel Okur Yazarlık Tür kavramı, televizyon kişiliği, sosyo ekonomik ve kültürel faktörler
|
|
14
|
Querr teori ve medya tartışmaları
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Doktor Yonca Odabaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Medya Metinlerini Çözümlemek, Ümit Atabek/ Gülseren Şendur Atabek, Siyasal Kitabevi,2007
Medyada Gerçekliğin İnşası & Türk Medya Söylemine Eleştirel Bir Bakış, İsmet Parlak
Çizgi Kitabevi, 2009
Küreselleşen Medya: İktidar ve Mücadele, Alanı, Yard. Doç. Dr. Güliz Uluç, Anahtar Kitaplar Yayınevi,2009
Medya ve Oryantalizm & Yabancı, Farklı ve Garip...Öteki, Yard. Doç. Dr. Güliz Uluç, Anahtar Kitaplar Yayınevi,2008.
|
Yardımcı Kitap
|
Mattelart & Mattelart, Theories of Communication, s. 5/11
Mc Quail, Mass Communication Theory, s.68/76 ve 86/94.
Hypodermic Needle, agenda setting, gatekeeping, uses and gratification and the spiral of silence, S. Trenholm, Making Through Communication, s.296/331.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencileri, medya metinlerinin analiz edilmesinde kullanılan semiyotik, eleştirel iletişim kuramı, sosyolojik analiz, psikanalisttik eleştiri ve kültürün ekonomi politiği gibi teorik çerçevelerle tanıştırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kitle iletişim süreçlerindeki gelişmeler ve bu süreçlerin tarihsel konjonktürleri arasındaki ilişkileri tartışabilecektir
Temel kitle iletişim modellerini tanımlayabilecektir
Temel itle iletişim kuramlarını ve bu kuramların güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecektir
Ders kapsamında işlenen iletişim kuramları perspektifinden medya toplum ilişkisini tartışabilecektir
Ders kapsamında işlenen iletişim kuramlarını farklı medya metinlerinin analizine uygulayabilecektir
Medya metinlerinin analizinde, iletişim alanına ait uygun terminolojiden faydalanabilecektir
Akademik dilde bir ödev yazabilecek beceriyi sergileyebilecektir.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
4
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
3
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
4
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
3
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
4
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
4
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
4
|