Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Doktor Yonca Odabaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
Medya Metinlerini Çözümlemek, Ümit Atabek/ Gülseren Şendur Atabek, Siyasal Kitabevi,2007
Medyada Gerçekliğin İnşası & Türk Medya Söylemine Eleştirel Bir Bakış, İsmet Parlak
Çizgi Kitabevi, 2009
Küreselleşen Medya: İktidar ve Mücadele, Alanı, Yard. Doç. Dr. Güliz Uluç, Anahtar Kitaplar Yayınevi,2009
Medya ve Oryantalizm & Yabancı, Farklı ve Garip...Öteki, Yard. Doç. Dr. Güliz Uluç, Anahtar Kitaplar Yayınevi,2008.
|
Yardımcı Kitap
|
Mattelart & Mattelart, Theories of Communication, s. 5/11
Mc Quail, Mass Communication Theory, s.68/76 ve 86/94.
Hypodermic Needle, agenda setting, gatekeeping, uses and gratification and the spiral of silence, S. Trenholm, Making Through Communication, s.296/331.
|
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı öğrencileri, medya metinlerinin analiz edilmesinde kullanılan semiyotik, eleştirel iletişim kuramı, sosyolojik analiz, psikanalisttik eleştiri ve kültürün ekonomi politiği gibi teorik çerçevelerle tanıştırmaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Kitle iletişim süreçlerindeki gelişmeler ve bu süreçlerin tarihsel konjonktürleri arasındaki ilişkileri tartışabilecektir
Temel kitle iletişim modellerini tanımlayabilecektir
Temel itle iletişim kuramlarını ve bu kuramların güçlü ve zayıf yönlerini tanımlayabilecektir
Ders kapsamında işlenen iletişim kuramları perspektifinden medya toplum ilişkisini tartışabilecektir
Ders kapsamında işlenen iletişim kuramlarını farklı medya metinlerinin analizine uygulayabilecektir
Medya metinlerinin analizinde, iletişim alanına ait uygun terminolojiden faydalanabilecektir
Akademik dilde bir ödev yazabilecek beceriyi sergileyebilecektir.
|