ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kır Sosyolojısı SOS312 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-kırsal yapıların genel özellikleri ve değişme dinamikleri tanımlanır.
    2-Tarımsal problemleri belirleme ve tanımlayabilme becerisi kazanılır
    3-Mevcut teknolojiyi geliştirebilecek, alanında yenilikler yaratabilecek nitelikte olur
    4-Yörenin ve ülkenin tarım alanındaki sorunların hızlı ve doğru teşhis edebilme ve çözümüne yönelik projeler üretir
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler011616
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   150
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Tanışma, Ders Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi ve Kavramsal Bir Giriş
    2 Kır Sosyolojisinin Konusu, Kapsamı ve Önemi: Kır-Kent Ayrımı
    3 Dünyada ve Türkiye`de Köy Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi
    4 Türkiye`de yapılmış Olan ve Kır Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi Açısından Temel Oluşturan Köy Çalışmalarından Örnekler Verilerek İncelenmesi
    5 Kırsal Yerleşme Tipleri
    6 Kırsal Alan Araştırmalarında Kullanılan Yöntem ve Veri Toplama Teknikleri
    7 Türkiye`de Tarihsel Süreçte Toprak Mülkiyetini Belirleyen Koşullar Türkiye`de Tarımın Yapısal Özellikleri
    8 Arasınav
    9 Türkiye`de Kırsal Yapının Genel Özellikleri ve Kırsal Alanda Toplumsal Değişme
    10 Türkiye`de Kırdan Kente Göç: Neden ve Sonuçları
    11 Toplumsal Tabakalaşma, Köy Toplumunda Toplumsal Tabakalaşmalar ve Üretim İlişkileri
    12 Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri
    13 Köy Nüfusunun Özellikleri
    14 Köy Gezisi ve Uygulama/ Gezinin ve Dönemin Değerlendirilmesi
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Doktor Kemal DİL
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar 1-TÜRKDOĞAN, Orhan(2006)Türkiye`de Köy Sosyolojisi,IQ Kültür Sanat Yayıncılık.İstanbul 2-GEZGİN, M. Fikret, (1997)Sosyal Yapı Açısından Genel Sosyoloji Köy Sosyolojisi İlişkileri, İ. Ü. Basımevi 3- Arı, Oğuz (1986). Köy Sosyolojisi Okuma Kitabı. İst: Boğaziçi Ünv. Yay.
    Yardımcı Kitap 1-WOLF, Eric R.(2000/1996).Köylüler (çev.Abdulkerim SÖNMEZ),İmge Kitabevi,Ankara 2-GÖKÇEN, Birsen .(2007).Türkiye?nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar 3-AKŞİT ,Bahattin.(1985).Köy, Kasaba ve Kentlerde Toplumsal Değişme, Turhan Kitabevi, Ankara
    Dersin Amacı 1-Köy sosyolojisinin kavram ve kapsamını, tarihsel gelişme sürecini ortaya koymak. 2-Türkiye?de köy sosyoloji biliminin gelişimi, tarihsel sürecini tanıtmak. 3-Köy sosyolojinin temel kavramlarını, diğer bilim dalları ile ilişkisini ortaya koymak. 4-Toplumlar arası ilişkileri, örgütlenmeleri ortaya koymak. 5-Kırsal toplumların ülke ekonomisi, kültürü içindeki yerini ve önemini ortaya koymak. 6-Kırsal toplumların aile, din, kültür, evlenme, yerleşim ve yaşam biçimlerini irdelemek.
    Dersin İçeriği Kırsal ve kentsel ayrımda kullanılan ölçütler: Köy sosyolojisinin, konusu ve önemi; Köy tipleri, Türkiye?de kırdan kente göç, Türkiye?de yapılmış köy araştırmaları, yöntem ve teknikleri, öğrencilerle örnek köy gezisi ve araştırmasının yapılması.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 4
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 4
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 2
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 3
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 3
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster