Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Tanışma, Ders Hakkında Öğrencilerin Bilgilendirilmesi ve Kavramsal Bir Giriş
|
|
2
|
Kır Sosyolojisinin Konusu, Kapsamı ve Önemi: Kır-Kent Ayrımı
|
|
3
|
Dünyada ve Türkiye`de Köy Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi
|
|
4
|
Türkiye`de yapılmış Olan ve Kır Sosyolojisinin Tarihsel Gelişimi Açısından Temel Oluşturan Köy Çalışmalarından Örnekler Verilerek İncelenmesi
|
|
5
|
Kırsal Yerleşme Tipleri
|
|
6
|
Kırsal Alan Araştırmalarında Kullanılan Yöntem ve Veri Toplama Teknikleri
|
|
7
|
Türkiye`de Tarihsel Süreçte Toprak Mülkiyetini Belirleyen Koşullar Türkiye`de Tarımın Yapısal Özellikleri
|
|
8
|
Arasınav
|
|
9
|
Türkiye`de Kırsal Yapının Genel Özellikleri ve Kırsal Alanda Toplumsal Değişme
|
|
10
|
Türkiye`de Kırdan Kente Göç: Neden ve Sonuçları
|
|
11
|
Toplumsal Tabakalaşma, Köy Toplumunda Toplumsal Tabakalaşmalar ve Üretim İlişkileri
|
|
12
|
Köy Toplumunda Düşün, Din, Değer Yargıları, İnanç, Tutum ve Davranış Biçimleri, Temel Özellikleri
|
|
13
|
Köy Nüfusunun Özellikleri
|
|
14
|
Köy Gezisi ve Uygulama/ Gezinin ve Dönemin Değerlendirilmesi
|
|
Ön Koşul
|
Yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doçent Doktor Kemal DİL
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
1-TÜRKDOĞAN, Orhan(2006)Türkiye`de Köy Sosyolojisi,IQ Kültür Sanat Yayıncılık.İstanbul
2-GEZGİN, M. Fikret, (1997)Sosyal Yapı Açısından Genel Sosyoloji Köy Sosyolojisi İlişkileri, İ. Ü. Basımevi
3- Arı, Oğuz (1986). Köy Sosyolojisi Okuma Kitabı. İst: Boğaziçi Ünv. Yay.
|
Yardımcı Kitap
|
1-WOLF, Eric R.(2000/1996).Köylüler (çev.Abdulkerim SÖNMEZ),İmge Kitabevi,Ankara
2-GÖKÇEN, Birsen .(2007).Türkiye?nin Toplumsal Yapısı ve Toplumsal Kurumlar
3-AKŞİT ,Bahattin.(1985).Köy, Kasaba ve Kentlerde Toplumsal Değişme, Turhan Kitabevi, Ankara
|
Dersin Amacı
|
1-Köy sosyolojisinin kavram ve kapsamını, tarihsel gelişme sürecini ortaya koymak.
2-Türkiye?de köy sosyoloji biliminin gelişimi, tarihsel sürecini tanıtmak.
3-Köy sosyolojinin temel kavramlarını, diğer bilim dalları ile ilişkisini ortaya koymak.
4-Toplumlar arası ilişkileri, örgütlenmeleri ortaya koymak.
5-Kırsal toplumların ülke ekonomisi, kültürü içindeki yerini ve önemini ortaya koymak.
6-Kırsal toplumların aile, din, kültür, evlenme, yerleşim ve yaşam biçimlerini irdelemek.
|
Dersin İçeriği
|
Kırsal ve kentsel ayrımda kullanılan ölçütler: Köy sosyolojisinin, konusu ve önemi; Köy tipleri, Türkiye?de kırdan kente göç, Türkiye?de yapılmış köy araştırmaları, yöntem ve teknikleri, öğrencilerle örnek köy gezisi ve araştırmasının yapılması.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
4
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
4
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
4
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
5
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
2
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
3
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
3
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
3
|