Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
sağlık ve hastalık tanımlamaları
|
|
2
|
sağlık ve hastalık sosyolojisindeki teorik tartışmalar: işlevselcilik
|
|
3
|
sağlık ve hastalık sosyolojisindeki teorik tartışmalar: çatışmacılık
|
|
4
|
sağlık ve hastalık sosyolojisindeki teorik tartışmalar: sembolik etkileşimcilik ve etiketlemeteorisi
|
|
5
|
sağlık ve hastalık sosyolojisi eleştirel tartışmalar: feminizm ve postmodernizm
|
|
6
|
beden sosyolojisi: foucault
|
|
7
|
beden sosyolojisi: turner,
|
|
8
|
hekim hasta ilişkisi
|
|
9
|
sağlık yönetimi,
|
|
10
|
sağlık profesyonelleri arasındaki ilişki
|
|
11
|
hastalık davranışı
|
|
12
|
sağlık ve eşitsizlik
|
|
13
|
Mental rahatsızlıklar sosyolojisi
|
|
14
|
Annelik ve babalık tartışmaları
|
|
Ön Koşul
|
yok
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç.Dr. Zuhal Yonca Odabaş
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
yok
|
Kaynaklar
|
Cirhinlioğlu, Z. (2001) Sağlık Sosyolojisi, Ankara: Nobel
Kasapoğlu, A. (1990) Sağlık Sosyolojisi, Ankara: Sosyoloji Derneği
Ertong, G. (2011) Hekim Hasta İlişkisi ve Güven, Ankara Üniversitesi SBE Sosyolojisi ABD Yayınlanmamış Doktora Tezi, Ankara
Kasapoğlu, A. (2010) Sağlık ve hastalık: Madalyonun İki Yüzü, Phonex:Ankara
|
Yardımcı Kitap
|
yok
|
Dersin Amacı
|
sağlık ve hastalık sosyolojisi ile ilgili teorik tartışmalar hakkında bilgi vererek, güncel sağlık ile ilgili sosyal sorunların sosyolojik analizini öğrencilerin yapabilmesini sağlamak
|
Dersin İçeriği
|
sağlık ve hastalık sosyolojisi ile ilgili teorik tartışmalar, hekim hasta ilişkisi, beden sosyolojisi, hasta davranışı, sağlık yönetimi, Türkiye`de sağlık sosyolojisi, Türkiye`de sağlık politikaları
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
5
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
5
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
5
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
5
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
5
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
5
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
5
|