ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuresellesme ve Tuketım Toplumu SOS316 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirir, derinleşir ve kullanır.
    2-Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alır ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekler
    3-Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapar
    4-Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygular ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
    5-Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenler
    6-Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretir
    7-Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
    8-Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında inisiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14342
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012020
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6014040
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   144
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     4,8 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etik ve Moralite Kavramları, Toplumsal Moralite, Evrensel Etik ve Tüketim olgusunun ele alınması.
    2 Etiğe İlişkin Farklı Yaklaşımlar, Kant?ın Moral Felsefesinin analizi ve Gereksinimle tüketim olgusu arasındaki farkın irdelenmesi.
    3 Meslek Etiği ve Emile Durkheim?in Organik Toplum Tasarımı ve Tüketim toplumu kavramının doğuşunun incelenmesi.
    4 Meslek Etiğinin Yeniden gündeme Gelmesinin Nedenleri: Küresellik ve Küreselleşme ve Teknolojik ilerleme ve üretim biçimleri arasındaki bağıntının değerlendirilmesi
    5 Neo Liberal Ortamda regülatör güç olarak Etik ve Kitlesel üretimin ve kitlesel tüketimin başlamasıyla tüketim kavramının değişen içeriğinin irdelenmesi.
    6 Ulus aşan Şirketler, Ulusal Devlet ve İletişim Toplumu Tüketim Toplumu, Risk toplumu, Ekonomik Spazm ve Küreselleşmenin de etkisiyle tüketimin dünya genelinde kültürel yaşamın bir parçası haline gelmesinin ele alınması.
    7 Sürdürülebilir Ekonomi, Toplum, Çevre ve Benlik/ Meslek Etiğinin Davranışsal Kodları ve Günümüzde tüketim mallarının sosyal ve simgesel bir içeriğe kavuşmasının üzerinde durulması.
    8 Simulasyon ve Simulakra
    9 Üretimde Etik ve Tüketim olgusunun toplumsal statü ile bağıntısının kurulması.
    10 Pazarlamada Etik ve Tüketicinin süreç içinde farklılaşan kimliğinin ve seçimlerinin üzerinde durularak, tüketim alışkanlıklarının farklılaşan içeriğinin incelenmesi.
    11 Reklamda Etik ve Modern ve postmodern dönemde tüketim biçiminin nasıl bir farklılaşma gösterdiğinin ortaya konulması.
    12 Muhasebede Etik ve Çeşitli örnekler üzerinden popüler kültürel değerler ile tüketim olgusu arasındaki ilişkinin gösterilmesi.
    13 Tüketimde Etik ve Reklam, popüler kültür ve tüketim kavramlarının örnekler üzerinden irdelenmesi.
    14 Etik Sorunlar İçeren Vaka Tartışmaları ve Tüketimin değişen içeriğinin Türkiye?deki toplumsal yaşam içinde nasıl bir etkide bulunduğunun farklı örneklerle ele alınması.
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Doktor Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar H. Ziya Ülken, Ahlak, Ülken Yayınları Köse, Hüseyin .Medya ve Tüketim Sosyolojisi, Ankara: Ayraç Yayınları, 2010. Odabaşı, Yavuz. Postmodern Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2006. Yanıklar, Cengiz .Tüketim Sosyolojisi, İstanbul: Birey Yayınları, 2006. Zorlu, Abdülkadir. Tüketim Sosyolojisi, İstanbul: Glocal Yayınları, 2006. Featherstone, Mike
    Yardımcı Kitap Emile Durkheime, Profosyonel Etik Ömer Torlak, Pazarlama ahlakı, Beta Yayınları Yavuz Odabaşı, Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen topluma, İstanbul:Sistem Yayıncılık, 1999. Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1997.
    Dersin Amacı Öğrencilere Profesyonel etiğin öneminin kavratılması. Mesleği icra edebilme, sürdürülebilir bir toplum, ekonomi ve yönetim için Etik kurallara uymanın artık zorunlu olduğunu göstermek. Tüketim kavramının tarihsel kökenleri incelenerek, tüketimin günümüz toplumlarında değişen yeni anlamlarının ve öneminin üzerinde durarak, yeni kültürel değerlerin yaratılmasında ve yaygınlaştırılmasında etkide bulunan tüketim kavramının derinlemesine irdelenmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Küreselleşen dünyada ve birbirlerine entegre olan piyasalarda etik Rönesans?ınsın gerekliliğine ilişkin tartışmaların yapılması. Yasayla etik arasındaki ilişkilerin irdelenmesi ve etiğin sürdürülebilir ekonomi toplum ve siyaset için temel öz denetim aracı oluşunun analizi. Bu çerçevede Emile Durkheime?nin Mekanik ve Organik Dayanışma kavramsallaştırmalarının mesleklere uygulanması. Profesyonel mesleklerin icrasında toplumsal sorumluluk nosyonunun önemi ve Mesleğe karşı sadakat anlayışının irdelenmesi. Toplumların çoğu tarafından takip edilen temel etik sistemlerin karşılaştırılması ve analizi
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 5
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 5
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 5
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 5
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster