ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Kuresellesme ve Tuketım Toplumu SOS316 BAHAR 3+0 S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-İletişim, sanat ve kültür başta olmak üzere alanları ile ilgili (Halkla İlişkiler ve Reklam) her türlü kavramı tanımlayabilecek ve edindiği kuramsal bilgileri uzmanlık seviyesinde geliştirir, derinleşir ve kullanır.
    2-Halkla ilişkiler ve reklamcılık alanında başarıyı yakalayabilmek için gerekli kuramsal donanımı alır ve alanla ilgili nitel ve nicel yöntemlerle çalışmalarını destekler
    3-Alanındaki ve alanı dışındaki konularda gruplara yazılı, sözlü ve görsel şekilde sunum ve değerlendirme yapar
    4-Teknolojik, kültürel ve sosyal değişimleri izleyerek bunları alanlarına (Halkla İlişkiler ve Reklam) uygular ve iletişime, tasarıma yönelik çağdaş, akademik ve profesyonel yaklaşımları özümseyerek problem çözme ve uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır
    5-Öz disiplinli ve kendi yarattığı çizgide yaratıcı, esnek ve bağımsız bir şekilde çalışarak düşüncelerini ve projelerini yazılı, sözlü ya da başka şekillerde etkin ve ikna edici biçimde düzenler
    6-Kültürel ve etik değerleri gözeterek alanlarıyla ilgili konularda yaptıkları çalışmaları gerçekleştirip, söz konusu değerleri öğretir
    7-Yönetim ve liderlik becerilerini geliştirip, zamanını ve kaynaklarını etkin bir şekilde yöneterek, reklam ve halkla ilişkiler ile ilgili karşılaştığı sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapar
    8-Alanına ilişkin her türlü konuda iletişim stratejisi oluşturabilecek ve sorunlar karşısında inisiyatif kullanarak yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve sorumluluk alarak çözüm üretir. Alanlarının (Halkla İlişkiler ve Reklam) gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doçent Doktor Yonca Odabaş
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar H. Ziya Ülken, Ahlak, Ülken Yayınları Köse, Hüseyin .Medya ve Tüketim Sosyolojisi, Ankara: Ayraç Yayınları, 2010. Odabaşı, Yavuz. Postmodern Pazarlama, İstanbul: MediaCat Yayınları, 2006. Yanıklar, Cengiz .Tüketim Sosyolojisi, İstanbul: Birey Yayınları, 2006. Zorlu, Abdülkadir. Tüketim Sosyolojisi, İstanbul: Glocal Yayınları, 2006. Featherstone, Mike
    Yardımcı Kitap Emile Durkheime, Profosyonel Etik Ömer Torlak, Pazarlama ahlakı, Beta Yayınları Yavuz Odabaşı, Tüketim Kültürü Yetinen Toplumdan Tüketen topluma, İstanbul:Sistem Yayıncılık, 1999. Jean Baudrillard, Tüketim Toplumu, İstanbul: Ayrıntı Yayınları, 1997.
    Dersin Amacı Öğrencilere Profesyonel etiğin öneminin kavratılması. Mesleği icra edebilme, sürdürülebilir bir toplum, ekonomi ve yönetim için Etik kurallara uymanın artık zorunlu olduğunu göstermek. Tüketim kavramının tarihsel kökenleri incelenerek, tüketimin günümüz toplumlarında değişen yeni anlamlarının ve öneminin üzerinde durarak, yeni kültürel değerlerin yaratılmasında ve yaygınlaştırılmasında etkide bulunan tüketim kavramının derinlemesine irdelenmesi amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Küreselleşen dünyada ve birbirlerine entegre olan piyasalarda etik Rönesans?ınsın gerekliliğine ilişkin tartışmaların yapılması. Yasayla etik arasındaki ilişkilerin irdelenmesi ve etiğin sürdürülebilir ekonomi toplum ve siyaset için temel öz denetim aracı oluşunun analizi. Bu çerçevede Emile Durkheime?nin Mekanik ve Organik Dayanışma kavramsallaştırmalarının mesleklere uygulanması. Profesyonel mesleklerin icrasında toplumsal sorumluluk nosyonunun önemi ve Mesleğe karşı sadakat anlayışının irdelenmesi. Toplumların çoğu tarafından takip edilen temel etik sistemlerin karşılaştırılması ve analizi
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster