ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Bılgı Sosyolojısı SOS405 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Bilgiye sosyolojik bir perspektiften bakmak
    2-Her türden bilginin oluşum süreci hakkında kanaat sahibi olmak
    3-Konuya ilişkin farklı teorik bakış açıları hakkında bilgi sahibi olmak
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)13339
    Ödevler2012020
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3013030
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 5013535
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   166
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,53 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Bilgi Sosyolojisinin Gelişimi ve Temel Problemleri I
    2 Bilgi Sosyolojisinin Gelişimi ve Temel Problemleri II
    3 Bilgi Sosyolojisinde Teoriler
    4 Bilgi ve Toplum
    5 İdeoloji ve Toplum
    6 Bilgi ve İktidar
    7 Söylem ve İktidar
    8 Entelektüeller
    9 Zihniyet ve Toplum
    10 Temsil, Toplum ve Sosyal Eylem
    11 Dil ve Toplumsal Gerçeklik
    12 Aydınlanma, Romantizm ve Özne
    13 Postmodernizm ve Bilgi Sorunu
    14 Oryantalist Söylem ve Doğunun İnşası
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu dr.öğr.üyesi Hakkı Kalaycı
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar HEKMAN Susan, Bilgi Sosyolojisi ve Hermeneutik, Paradigma Yayınları, İstanbul, 1999
    Yardımcı Kitap AYDIN Mustafa, Bilgi Sosyolojisi, Açılım Kitap, İstanbul, 2010 SEARL R, John, Toplumsal Gerçekliğin İnşası, Litera Yayıncılık, İstanbul, 2005 Berger ve Luckmann, Gerçekliğin Sosyal İnşası, Paradigma Yayınları, İstanbul, 2008 MANNHEIM Karl, İdeoloji ve Ütopya, De Ki Yayınları, Ankara, 2008 MEGILL Alan, Aşırılığın Peygamberleri, Ayraç, Ankara, 2008 FOUCAULT Michael, Bilginin Arkeolojisi, Birey Yayınları, İstanbul, 1999 SAID Edward, Oryantalizm, İrfan Yayımcılık, İstanbul, 1995
    Dersin Amacı Öğrencinin sosyal gerçeklik ve olgularla bilgi ve bilgi süreçleri arasındaki etkileşim hakkında bilgi sahibi olması
    Dersin İçeriği 1. Bilgiye sosyolojik bir perspektiften bakmak 2. Her türden bilginin oluşum süreci hakkında kanaat sahibi olmak 3. Konuya ilişkin farklı teorik bakış açıları hakkında bilgi sahibi olmak
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 4
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 5
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 5
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 5
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 4
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster