Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Göç sosyolojisine Giriş, göç olgusu kavramının tanımı, göç olgusunu araştırma metodolojisi
|
K2, ss.12-35
|
2
|
Göç olgusuyla ilgili doğrudan teoriler:
Ravenstein`in Göç Kanunları,
Kesişen Fırsatlar Teorisi
|
K1, ss.7-19
|
3
|
İtme-Çekme Teorisi;
Merkez-Çevre Teorisi
|
K1, ss.20-34
|
4
|
Parekh`in Göç Teorisi,
Marksist Teori
|
K1, ss.35-51
|
5
|
Ağ Teorisi
|
K1, ss.52-63
|
6
|
Göç olgusuyla dolaylı olarak ilgili teoriler: Asşmşlasyonist Teori,
Çokkültürlülük Teorisi
|
K1, ss.64-77
|
7
|
Etnisite teorileri
|
K1, ss.78-83
|
8
|
Göçün tarihsel boyutu
|
K3, ss.67-91
|
9
|
Türkiye`nin iç göç tarihi
|
K1, ss.84-96
|
10
|
Türkiye`nin dış göç tarihi
|
K1, ss.97-108
|
11
|
Yurt dışında yaşayan Türklerin durumu
|
K1, ss.109-119
|
12
|
Kuşaklar arası ilişkiler
|
K1, ss.120-131
|
13
|
Yabancı düşmanlığı
|
K1, ss.132-145
|
14
|
Diaspora kavramı
|
K1, ss. 146-156
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç. Dr. Kemal Dil
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
-
|
Kaynaklar
|
K1. Yalçın, C. (2004. )Göç Sosyolojisi, Anı Kitabevi, Ankara.
K2. Vargas-Silva, C. (2012). Handbook of Research Methods in Migration.
K3. Castles, S. ve Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
-
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, tarihsel süreç içerisinde göç olgusunun küresel ve ulusal boyutlarına ilişkin kuramsal bilgiler vermek; öğrencilerin göç olgusuna ilişkin temel kuramları irdeleyebilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Tarihsel süreç içerisinde göç olgusunun küresel ve ulusal boyutlarına ilişkin kuramsal bilgiler verme; öğrencilerin göç olgusuna ilişkin temel kuramları irdeleyebilme, dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
5
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
-
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
4
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
4
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
-
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
-
|