Hafta
|
Konular
|
Ön Hazırlık
|
1
|
Göç sosyolojisine Giriş, göç olgusu kavramının tanımı, göç olgusunu araştırma metodolojisi
|
K2
|
2
|
Göç olgusuyla ilgili doğrudan teoriler:
Ravenstein`in Göç Kanunları,
Kesişen Fırsatlar Teorisi
|
K1
|
3
|
İtme-Çekme Teorisi;
Merkez-Çevre Teorisi
|
K1
|
4
|
Parekh`in Göç Teorisi,
Marksist Teori
|
K1
|
5
|
Ağ Teorisi
|
K1
|
6
|
Göç olgusuyla dolaylı olarak ilgili teoriler: Asşmşlasyonist Teori,
Çokkültürlülük Teorisi
|
K1
|
7
|
Etnisite teorileri
|
K1
|
8
|
Göçün tarihsel boyutu
|
K3
|
9
|
Türkiye`nin iç göç tarihi
|
K1
|
10
|
Türkiye`nin dış göç tarihi
|
K1
|
11
|
Yurt dışında yaşayan Türklerin durumu
|
K1
|
12
|
Kuşaklar arası ilişkiler
|
K1
|
13
|
Yabancı düşmanlığı
|
K1
|
14
|
Diaspora kavramı
|
K1
|
Ön Koşul
|
-
|
Ders Dili
|
Türkçe
|
Dersin Sorumlusu
|
Doç Dr. Kemal Dil
|
Dersi Verenler
|
-
|
Ders Yardımcıları
|
yok
|
Kaynaklar
|
K1. YALÇIN, Cemal (2004)Göç Sosyolojisi,Anı Kitabevi.Ankara.
K2. VARGAS-SILVA, Carlos (2012), Handbook of Research Methods in Migration.
K3. CASTLES, Stephen ve MILLER, Mark J. (2008), Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
|
Yardımcı Kitap
|
YK 1. TEKELİ, İlhan (2008), Göç ve Ötesi, Tarih Vakfı, İstanbul.
YK 2. DANIŞ, Didem ve İRTİŞ, Verda(der.) (2008), Türkiye?den Fransa?ya Göç ve Göçmenlik Halleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
YK 3. KESER, İlhan (2010), Göç ve Zor, Ütopya Yayınları, Ankara.
|
Dersin Amacı
|
Dersin amacı, tarihsel süreç içerisinde göç olgusunun küresel ve ulusal boyutlarına ilişkin kuramsal bilgiler vermek; öğrencilerin göç olgusuna ilişkin temel kuramları irdeleyebilmelerini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği
|
Tarihsel süreç içerisinde göç olgusunun küresel ve ulusal boyutlarına ilişkin kuramsal bilgiler verme; öğrencilerin göç olgusuna ilişkin temel kuramları irdeleyebilme, dersin içeriğini oluşturur.
|
|
Program Yeterlilik Çıktıları |
Katkı Düzeyi |
1
|
Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır.
|
-
|
2
|
Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir.
|
-
|
3
|
Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur.
|
-
|
4
|
Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir.
|
5
|
5
|
Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar.
|
5
|
6
|
Eleştirel düşünme yeteneği kazanır.
|
-
|
7
|
Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır.
|
5
|
8
|
Disiplinler arası bakış açısını kazandırır
|
-
|