ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Goc Sosyolojısı SOS411 GÜZ 3+0 S 6
    Öğrenme Çıktıları
    1-Göç olgusunun anlamını tanımlar, göç sosyolojisinin konularını tanımlar.
    2-Göç olgusuna ilişkin kavramları ve kuramları analiz eder.
    3-Göç olgusunun dinamiklerini tanımlar.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14228
    Ödevler1011010
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)3012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6016565
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   170
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,67 ---- (6)
    Dersin AKTS Kredisi   6
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Göç sosyolojisine Giriş, göç olgusu kavramının tanımı, göç olgusunu araştırma metodolojisi K2, ss.12-35
    2 Göç olgusuyla ilgili doğrudan teoriler: Ravenstein`in Göç Kanunları, Kesişen Fırsatlar Teorisi K1, ss.7-19
    3 İtme-Çekme Teorisi; Merkez-Çevre Teorisi K1, ss.20-34
    4 Parekh`in Göç Teorisi, Marksist Teori K1, ss.35-51
    5 Ağ Teorisi K1, ss.52-63
    6 Göç olgusuyla dolaylı olarak ilgili teoriler: Asşmşlasyonist Teori, Çokkültürlülük Teorisi K1, ss.64-77
    7 Etnisite teorileri K1, ss.78-83
    8 Göçün tarihsel boyutu K3, ss.67-91
    9 Türkiye`nin iç göç tarihi K1, ss.84-96
    10 Türkiye`nin dış göç tarihi K1, ss.97-108
    11 Yurt dışında yaşayan Türklerin durumu K1, ss.109-119
    12 Kuşaklar arası ilişkiler K1, ss.120-131
    13 Yabancı düşmanlığı K1, ss.132-145
    14 Diaspora kavramı K1, ss. 146-156
    Ön Koşul -
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Kemal Dil
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar K1. Yalçın, C. (2004. )Göç Sosyolojisi, Anı Kitabevi, Ankara. K2. Vargas-Silva, C. (2012). Handbook of Research Methods in Migration. K3. Castles, S. ve Miller, M. J. (2008). Göçler Çağı: Modern Dünyada Uluslararası Göç Hareketleri, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, İstanbul.
    Yardımcı Kitap -
    Dersin Amacı Dersin amacı, tarihsel süreç içerisinde göç olgusunun küresel ve ulusal boyutlarına ilişkin kuramsal bilgiler vermek; öğrencilerin göç olgusuna ilişkin temel kuramları irdeleyebilmelerini sağlamaktır.
    Dersin İçeriği Tarihsel süreç içerisinde göç olgusunun küresel ve ulusal boyutlarına ilişkin kuramsal bilgiler verme; öğrencilerin göç olgusuna ilişkin temel kuramları irdeleyebilme, dersin içeriğini oluşturur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. -
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 5
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. -
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 4
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 4
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. -
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. -
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır -
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster