ÇANKIRI KARATEKİN ÜNİVERSİTESİ - Bologna Bilgi Sistemi


  • Ders Tanımı
  • Ders Adı Kodu Yarıyıl Teori+Uygulama (Saat) Havuz Statü AKTS
    Irk ve Etnısıte SOS415 GÜZ 3+0 Fak./ Üni. S 5
    Öğrenme Çıktıları
    1-Irk ve etnisite düşüncesinin tarihsel arka planını anlar.
    2-Dünyadaki etnik uygulamaları yorumlar.
    3-Türkiye`deki etnik yapıyı analiz eder.
  • AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
  • EtkinlikKatkı Yüzdesi

    (100)

    SayısıSüresi (Saat)Toplam İş Yükü (Saat)
    Ders Süresi (Hafta x Ders Saati)14342
    Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi (Ön çalışma, pekiştirme)14456
    Ödevler0000
    Kısa Süreli Sınavlar (sınav + hazırlık) 0000
    Ara Sınavlar (sınav + hazırlık)4012525
    Proje0000
    Laboratuar 0000
    Yarıyıl Sonu Sınavı (sınav + hazırlık) 6013030
    Diğer 0000
    Toplam İş Yükü(Saat)   153
    Toplam İş Yükü(Saat)/ 30 (s)     5,1 ---- (5)
    Dersin AKTS Kredisi   5
  • Ders Akışı
  • Hafta Konular Ön Hazırlık
    1 Etnisite ve etnik kavramlarının açıklanması
    2 Etnik merkezcilik ve tarihsel kökeni
    3 Irkçılık ve milliyetçilik
    4 Irkçılık, milliyetçilik ve etniklik
    5 Kültür, kimlik ve toplum
    6 Sınıf ırkçılığı
    7 Sosyolojik kuram ve etnisite
    8 Etnisite
    9 Klasik etnisite kuram ve yaklaşımlar
    10 Neo Marksizm:kapitalizm, sınıf ve kültür
    11 İşlevselcilik: Etnisite, modernleşme ve toplumsal entegrasyon
    12 Sembolik etkileşimcilik:Etnik kimliğin toplumsal inşası
    13 Toplumsal statü olarak etnik kimlik
    14 Bir kategorileştirme olarak "öteki"nin ırksal arka planı
    Ön Koşul Yok
    Ders Dili Türkçe
    Dersin Sorumlusu Doç. Dr. Zuhal Yonca ODABAŞ
    Dersi Verenler -
    Ders Yardımcıları -
    Kaynaklar Somersan, Semra, Sosyal Bilimlerde Etnisite ve Irk, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları,İstanbul, 2004 Balibar, Etienne Ve İmmanuel Wallerstain, Irk Ulus Sınf Belirsiz Kimlikler, Çev. Nazlı Öktem, Metis Yayınları, İstanbul, 1993
    Yardımcı Kitap Sumbas, Ahu,Batı Avrupa`da Yükselen Yeni-Irkçılık Üzerine Bir Deneme, Alternatif Politika, Cilt. 1, Sayı. 2, 260-281, Eylül 2009 Kymlıcka Will, Çokkültürlü Yurttaşlık, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1998. Doytcheva Milena, Çokkültürlülük, İletişim Yayınları, İstanbul 2009. Taylor Charles, Çokültürcülük, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul 2010. Bağlı Mazhar, Özensel, Ertan, Çokkültürlü Vatandaşlık: Kanadalı Türklerin Aidiyet Çabaları Ve Değer Yapıları, Çizgi Yayınları, Konya 2005. Baumann Gerd, Çokkültürlülük Bilmecesi, Dost Kitabevi, Ankara 2006. Benhabib Şeyla, Modernizm, Evrensellik Ve Birey, Ayrıntı Yayınları, İstanbul 1999. Bozdoğan Sibel, Kasaba Reşat, Türkiye?de Modernleşme Ve Ulusal Kimlik, Tarih Vakfı Yurt Yayınları, İstanbul 1999.
    Dersin Amacı Dersin amacı öğrencilere ırk ve etnisite hakkındaki kuramsal yaklaşımları öğretmektir, bu teoriler ışığında etnik farklılıkların toplumsal yapı ve işlevlerinin sosyolojik perspektifle yorumlanabilme becerisinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
    Dersin İçeriği Dersin içeriğini, ırk ve etnisite hakkındaki kuramsal yaklaşımlar oluşturmuştur.
  • Program Yeterlilik Çıktıları
  • Program Yeterlilik Çıktıları Katkı Düzeyi
    1 Sosyoloji programından mezun olan öğrenci, kendi başına sosyolojik araştırma becerisini kazanır. 3
    2 Sosyolojik düşünme kapasitesini öğrenir ve geliştirir. 2
    3 Sosyoloji bilgi ve müktesebatına sahip olur. 3
    4 Tekil sosyal olaylar ile sosyal teoriler arasında ilişki kurma kapasitesini edinir ve bu kapasiteyi geliştirir. 3
    5 Tarihsel olaylar ve olgular ile güncel sosyolojik olaylar ve durumlar arasında bağlantı kurar. 3
    6 Eleştirel düşünme yeteneği kazanır. 2
    7 Sosyal olayları ve olguları teorik olarak anlama, açıklama ve yorumlama becerisini kazanır. 3
    8 Disiplinler arası bakış açısını kazandırır 3
    Çankırı Karatekin Üniversitesi  Bilgi İşlem Daire Başkanlığı  @   2017 - Webmaster